شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن کریم

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد از عدم توجه به دستورات قرآن در سطح جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی، عضو شورای حوزه علمیه یزد، شب گذشته در نهمین همایش جامعه قرآنی استان با عنوان «قرآن، کتاب انقلاب» که در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در حوزه عمل به قرآن کریم عقب هستیم، گفت: قرآن کریم هدایتگر انسان است، اما نه فقط با نوشتن و خواندن بلکه باید وجود عینی قرآن در زندگی ما نمود داشته باشد.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: اینکه در مسئله آموزش قرآن کریم برنامه های بسیار ارزشمندی در کشور صورت گرفته، شکی نیست، ولی تا زمانی که قرآن در زندگی، خانواده، و در کل  جامعه وارد نشود، موفقیت چندانی به دست نیاورده ایم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه قرآن در جامعه و  زندگی مردم وارد نشده و به درستی به آن عمل نمی شود، خاطر نشان کرد: ما فقط به قرائت قرآن توجه داریم و به آن بسنده می کنیم، این در حالی است که در عمل به دستورات قرآن کمتر توجه کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزالدینی با ابراز تاسف از اینکه عمل به قرآن کریم در جامعه نمود ندارد، تصریح کرد: مسئولان و مردم جمهوری اسلامی باید قرآنی باشند و به دستورات آن عمل کنند، ولی این مسئله را نه در اقتصاد، نه در فرهنگ و نه در سیاست مشاهده نمی کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha