پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام تیموری

حوزه/ مشاور معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: موفقیت تبلیغی و مشاوره‌ای روحانیان در رابطه با نسل جدید مستلزم ارتباط دوسویه و مداوم مبلغان با جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان علی تیموری، امروز در نشست با مبلغان طرح هجرت استان، با اشاره به اهمیت مشاوره در زندگی اجتماعی، اظهار کرد: در حیات انسان مشکلات و مسائلی به وجود می‌آید که شناخت، یافتن علت و درمان این موارد سخت بوده و تنها به‌وسیله افراد متخصص قابل شناسایی و درمان است.

وی تصریح کرد: در این وضعیت به‌منظور به دست آوردن اطلاعات لازم در رابطه با موضوعات اساسی روحی، اخلاقی، فکری، عاطفی و سایر موارد مراجعه به انسان‌های متخصص و خبره امر ضروری است که این خود گویای اهمیت کار مشاوره از سوی روحانیان مبلغ است.

حجت‌الاسلام تیموری در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط بین روحانی مبلغ و مشاور با مخاطبان جوان و نوجوان، اظهار کرد: ارائه مشاوره به قشر جوان و نوجوان و تأثیرگذاری این اقدام درگرو ارتباط دوسویه است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ملزومات مبلغ و مشاور بهره‌مندی از گوش فعال است، اضافه کرد: به همین دلیل مشاوره به یک جلسه ختم نمی‌شود، بلکه جلسات ابتدایی آن به‌منظور کشف و شناخت است.

حجت‌الاسلام تیموری با اشاره به ویژگی‌های مبلغ مشاور، با بیان اینکه نخستین ویژگی مبلغ هویت یافتگی است، افزود: احترام به پذیرش خود دیگر ویژگی مشاور است؛ به این معنا که اگر فرد مشاور کودک است نباید به مشاوره خانواده ورود کند.

وی با بیان اینکه مبلّغ مشاور نظام ارزشی قوی و انتخاب‌گر دارد، ادامه داد: پذیرش تغییر و تلاش برای ارتقای خود در شئون مختلف از دیگر بایسته‌های ارائه مشاوره از سوی روحانیون مبلغ است.

حجت‌الاسلام تیموری با اشاره به اینکه گام نخست در برقراری ارتباط بین مبلغ و مخاطب ریل‌گذاری است، خاطرنشان کرد: بر این اساس نباید صحبت‌های مبلغ برای مخاطب آزاردهنده باشد.

وی گوش دادن فعال، ارتباط غیرکلامی مؤثر، پذیرش و احترام بی قید و شرط و اصل انعکاس دادن را از جمله ملزومات فعالیت مشاوره‌ای روحانیان برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha