پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حجت فاضلی مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در مجموع ۴۳۶ اثر ارسالی به جشنواره رسید که ۳۷۲ اثر طلبه حوزه خواهران و ۶۴ اثر مربوط به حوزه علمیه برادران بود، گفت: از مجموع مقالات، ۱۵ اثر برگزیده و ۱۳ اثر هم شایسته تقدیر شناخته شد، در واقع از ۴۳۶ اثر ارسالی به جشنواره ۷۸ اثر به مرحله تفصیلی راه یافتند.

حجت الاسلام حجت فاضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با مناسبت اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی(ره)که با همکاری مشترک حوزه علمیه خواهران و برادران برگزار شد، گفت: با توجه به زلزله سال گذشته در 4 شهرستان، ارائه مقالات به جشنواره مقداری کاهش پیدا کرد گرچه با این اوصاف رشد مقالات اهل قلم امیدوار کننده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با بیان اینکه گزارش تفصیلی جشنواره به چندین ساعت وقت نیاز دارد، افزود: جشنواره علامه حلی(ره) در واقع کانونی برای خود باوری طلاب و زمینه ای جهت ارتقای تحقیقات بالنده تر برای حوزه های علمیه است.   

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره کیفیت مقالات ارائه شده ارتقای  ویژه ای پیدا کرده است، ادامه داد: ایجاد انگیزش تحقیق و پژوهش در فضای حوزه علمیه کرمانشاه، بارقه ای از امید جهت پرورش پژوهشگران در آینده خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه رشد مقالات ارائه شده نشان از اهمیت به تحقیق و پژوهش می دهد، گفت: جشنواره علامه حلی(ره) کانون پرورش پژوهشگران حوزوی است.  

حجت الاسلام  فاضلی با بیان اینکه باید طلاب در حوزه های علمیه تحقیق و مدیران در بُعد انگیزش برای تحقیقات طلاب توجه لازم را داشته باشند، اظهار کرد: باید مقالات و مدارس ما بر اساس طرح سوالات هدایت بشوند و هر طلبه برای پاسخ دهی به سوالات، تحقیقات خود را ارائه و مکتوب نمایند.

وی با اشاره به اینکه طبعا اگر ما با این نگاه که هر طلبه یک محقق و پژوهشگر باشد و برای پاسخ به سوالات جواب مستدل و منطقی را ارائه کند، افق روشنی خواهیم داشت، ابراز داشت: پژوهش طلاب باید مجموعه ای ازحل مشکلات و راهکار برون رفت از ابهامات ذهنی، عملی، رفتای در جامعه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه ماحصل خروجی پژوهش طلاب، در واقع چشم انداز فرا روی جامعه را ترسیم می کند، گفت: طبعا تمدن اسلامی با همین حلقه های پژوهشی به هم پیوسته شکل می گیرد و نسخه روز جامعه اسلامی را در اختیار آحاد جامعه قرار می دهد.

حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه در مجموع 436 اثر ارسالی به جشنواره رسید که 372 اثر طلبه حوزه خواهران و 64 اثر مربوط به حوزه علمیه برادران بود، افزود: از مجموع مقالات، 15 اثر برگزیده و 13 اثر هم شایسته تقدیر شناخته شد؛ در واقع از 436 اثر ارسالی به جشنواره 78 اثر به مرحله تفصیلی راه یافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha