چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد اهل سنت کنگان

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تعداد هشت مسجد اهل سنت در استان وجود داشت، اما در حال حاضر تعداد ۱۳۴ مسجد فعال است. در بحث حوزه های علمیه نیز تا پیش از انقلاب اصلا حوزه علمیه ای برای اهل سنت در استان وجود نداشت، اما در حاضر تعداد ۱۱ حوزه برای این مذهب دائر است.

حجت الاسلام سید احمد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از بوشهر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی زدودن غبار از چهره اهل سنت است، تا پیش از این اهل سنت در کشور نمی توانستند عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان دهند، اما امروزه می بینیم برادران اهل سنت با برگزاری مراسمات در ماه های مختلف سال همچون محرم و صفر ابراز محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر با بیان اینکه عشق و علاقه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر کمتر از ما شیعیان نیست، گفت: همین مساله یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است که زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی شده است.

وی دکترین مهدویت مسلمانی، دکترین منجی بین همه ادیان، دکترین انتظار، دکترین صبر انقلابی و توسعه انسانیت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام احمدی یکی دیگر از نعمات انقلاب اسلامی ال آزادی بیان عنوان کرد و ابراز داشت: این نعمت آزادی بیان امروز برای برادران اهل سنت و هم برای تشیع وجود دارد و حتی این فضا تا حدودی برای اهل سنت بیشتر باز است و آنها راحت تر می توانند مسائل را بیان کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی تعداد هشت مسجد اهل سنت در استان وجود داشت، اما در حال حاضر تعداد 134 مسجد وجود دارد. همچنین در بحث حوزه های علمیه نیز تا پیش از انقلاب اصلا حوزه علمیه ای برای اهل سنت در استان وجود نداشت، اما در حاضر تعداد 11 حوزه علمیه در استان برای این مذهب دائر است.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: حدود یک دهه از تاسیس دفتر امور اهل سنت در استان بوشهر می گذرد و در این مدت شاهد اتفاقات خوب و برنامه های بسیار خوبی بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha