پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 پویانمایی

حوزه/ رئیس انجمن پویانمایی استان قم گفت: تولید و پخش انیمیشن از موثرترین و مهم ترین راه های تبیین دستاوردهای انقلاب است.

سید محسن موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا، سرمایه گذاری ویژه ای بر روی انیمیشن و پویانمایی صورت می گیرد و در کشور ما نیز چندسالی است که این مساله اهمیت خاص خود را پیدا کرده که نتیجه اش تولید فیلم های سینمایی و نیز فیلم های کوتاه در این قالب هاست.

وی با بیان این که ما در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید از ظرفیت عظیم هنر و ابزارهای هنری به خوبی استفاده کنیم، گفت: آینده از آنِ انیمیشن است و کسانی که تصور می‌کنند انیمیشن قدرت رقابت با فیلم را ندارد به عقیده بنده در اشتباه هستند.

موسوی نژاد همچنین با اشاره به این که کشور ما در پویانمایی سابقه‌ای 20 ساله دارد، افزود: در استان قم نیز بالغ ‌بر 18 سال است که در این عرصه فعالیت می‌شود و اوایل دهه 90 شهر قم بیشترین تولیدات در حوزه انیمیشن را در کارنامه داشت که به جهت مشکلات اقتصادی این حوزه در حال حاضر کم‌رنگ شده است.

وی با بیان این که در جشنواره امسال فجر سه انیمیشن حضور دارد، گفت: در قم نیز این انیمیشن‌ها در بخش شاپرک جشنواره برای کودکان و نوجوانان اکران می‌شود که انتظار می‌رفت این انیمیشن‌ها در جدول اکران عمومی در سینمای ونوس و تربیت نیز قرار بگیرند .

وی اضافه کرد: تولید انیمیشن علاوه بر بعد فرهنگی ازنظر اقتصادی نیز توجیه دارد و می‌توان آثار فاخر را به کشورهای دیگر عرضه کرد و در این زمینه نیز سود اقتصادی خوبی به دست آورد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha