جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: عرضه دستاوردهای تحولی این حوزه نشان می دهد حوزه در همه عرصه ها تحولاتی ایجاد کرده و مجموعه مطالبات مقام معظم رهبری در قالب این فعالیت های تحولی، دنبال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، در نمایشگاه دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در فضای این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای تحولی این حوزه به نمایش گذاشته شده است، گفت: عرضه دستاوردهای تحولی این حوزه نشان می دهد حوزه در همه عرصه ها تحولاتی ایجاد کرده و مجموعه مطالبات مقام معظم رهبری در قالب این فعالیت های تحولی دنبال شده است.

وی با بیان این که مطالبات مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه تحولی امروز تا حدودی پیاده شده و با این رویکرد، مجموعه فعالیت های حوزه در همه عرصه ها دنبال می شود، تصریح کرد: تحول مدنظر مقام معظم رهبری در حکم انتصاب مدیر و اعضای شورای عالی این حوزه امروز در بدنه حوزه علمیه خراسان تا حدودی محقق شده و در همه عرصه ها دیده می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری نیز مطالبات جامعی نسبت به همه عرصه های حوزوی چه در درون حوزه و چه در ارتباط با جامعه و نظام اسلامی و حوزه های بین الملل است، خاطر نشان کرد: در طی 3 سال مدیریت آیت الله عاملی کارهای شایسته مبنایی مبتنی بر مبانی نظری فکری مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان این که تدوین مقطع عمومی با نگاه جامعیت و تنوع عرصه های مختلف در ابعاد دانشی، ارزشی، بینشی و روشی و بسته به نیازهای امروز جامعه طراحی شد که طلبه را برای ورود به مقطع تخصصی توانمند می کند، افزود: هدف اصلی برنامه مقطع عمومی، زمینه سازی جهت حضور در رشته ها و مقاطع تخصصی است. 

وی با بیان این که در حوزه مقطع تخصصی، باید خروجی کار به گونه ای باشد که طلاب پاسخگوی به نیازهای تخصصی در این حوزه فعال شوند، عنوان کرد: در بخش های مختلف معاونت پژوهش فعالیت های جدید و نویی صورت گرفته و همه هیات های اندیشه ورز و قرارگاه ها با همان نگاه و هدف تحولی مجموعه فعالیت های خود را در بدنه حوزه دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان این که حوزه علمیه خراسان عملا با ایجاد هیئت های اندیشه ورز و قرارگاه ها در حوزه پاسخگویی به مطالبات در عرصه های مختلفی حوزه ورود کرده و پاسخگو می باشند، عنوان کرد: در همه عرصه ها به ویژه قرآن و عترت، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز فعالیت های حوزه به صورت ویژه دنبال شده و همه مدیران و برنامه ریزان در مجموعه حوزه علمیه خراسان معتقد مبنایی به اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان این که تاکید بر مسیر تحول با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری بزرگترین اتفاقی است که در حوزه علمیه خراسان دنبال شده، ابراز کرد: امیدواریم با هم افزایی و تحولاتی که به صورت جدی در حال تحقق است، حوزه علمیه خراسان به عنوان حوزه بروز و کارآمد و پاسخگو حضور واقعی تر، جدی تر و کاراتری داشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha