چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س)،با تاکید بر اینکه شعر مقاومت توسط شاعران جدی گرفته شود، گفت: شاعران باید نسبت به دمیدن روح امید در جامعه با تشویق حرکت به سمت آینده‌ای با ظهور امام زمان(عج) اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در محفل شعر «دَم عشق» که در سالن محراب حرم مطهرو با حضور استاد مجاهدی برگزار شد، از نسل جوان شعر آیینی به‌عنوان رویش‌های انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: دهه فجر جلوه و گوشه‌ای از قیام حضرت زهرا(س) بوده و پیام‌های بسیاری برای مسلمانان جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه خون شهیدان منشأ برکات فعلی نظام است، اضافه کرد: دستاوردهای به دست آمده در شعر آیینی را مدیون شهدایی هستیم که در مسیر انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند به همین علت می‌توانیم بگوییم که ارواح شهدا پشتیبان شعرهای آیینی هستند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه شعر مقاومت توسط شاعران جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: شاعران باید نسبت به دمیدن روح امید در جامعه با تشویق حرکت به سمت آینده‌ای با ظهور امام زمان(عج) اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام مبنی بر اینکه قم حرم اهل‌بیت(ع) است، گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مدافع این حرم مطهر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بر لزوم پاسداری از ادبیات مقاومت تاکید کرد و ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی گاهی تاثیرگذاری یک بیت شعر از یک سخنرانی هم بیشتر است.
پایان پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha