شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار نمایندگان رهبران اهل تشیع اندونزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

​حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جامعه اسلامی نیازمند آگاهی است زیرا در صورت داشتن آگاهی بسیاری از مسایل و حوزه ها ترقی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش «طلایه داران، یاوران و یادآوران امربه معرف و نهی از منکر»، ظهر امروز در سنندج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید بسیاری بر روی فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد زیرا نهادینه شدن معروفات باعث از بین رفتن مفاسد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بجای آوردن این فریضه وظیفه هر مسلمانی است و واجب عینی است، گفت: اگر در تاریخ اسلام را به خوبی مطالعه نماییم می بینیم که هدف اصلی پیامبران و ائمه علیهم السلام و حتی شهدا ادای فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از عامران به معروف و ناهیان از منکر در زمان خویش بودند و در نهادینه کردن این سنت رسول خدا از جان خویش گذشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: امروز جامعه اسلامی نیازمند آگاهی است، زیرا در صورت داشتن آگاهی بسیاری از مسایل و حوزه ها ترقی خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم ارتقا علمی زنان مسلمان در جهان کنونی، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در بخش های مختلف در جایگاه های برتر جهان قرار دارد و این نتیجه 40 سال ایثار، استقامت و ایستادگی در برابر زورگویی های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقا علم پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز همه شاهدیم که بسیاری از بیماران دیگر کشورهای منطقه و حتی اروپایی برای درمان به ایران سفر می کنند که این مایه افتخار برای جوانان و نخبگان این ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی نظامی است که به سن بلوغ خود رسیده است و دستاوردهای شگرفی در جهان به دست آورده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha