جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انوری

حوزه/ مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان،گفت: برنامه خاصی در این قرارگاه طراحی شده تا برای روستاهای محروم که جمعیت بیشتر از ۵۰۰نفر دارند، یک روحانی بعد از گذراندن دوره های مختلف آموزشی و به شرط داشتن حداقل سطح ۲ حوزه علمیه به مدت سه سال با خانواده خود مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سرهنگ سید حسین انوری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تشریح اقدامات و برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: قریب به  دو سال پیش، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه اصفهان شکل گرفت و بنا شد بر روی پنج موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از جمله سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت کار کند، تا الگویی از پیشرفت و آبادانی برای مناطق محروم طراحی شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: یک الگو از پیشرفت و آبادانی در کشور آماده شد، کار تحقیقاتی و پژوهشی تهیه و مقرر شد تا این طرح ها در مناطق محروم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس محرومیتی که وزارت کشور در مناطق مختلف شناسایی کرده بود، یک هزار دهستان انتخاب و به دنبال آن ۱۲۰ دهستان در سال ۹۶ انتخاب شد، اصفهان حدود ۱۲۷ دهستان دارد و حدود ۴۹ دهستان استان اصفهان ضریب ۶، ۷ و ۸  محرومیت را دارند و بیشترین ضریب محرومیت ما ضریب ۸ است که به معنای محرومیت بسیار بالاست.

انوری بیان کرد: برنامه‌ریزی قرارگاه پیشرفت و آبادانی روی این ۴۹ دهستان است که باید برنامه‌ریزی شود، در سال نخست ۶ دهستان انتخاب شد و در مرحله نخست پشت کوه موگویی، دهستان ییلاق، دهستان پادنا و همه دهستان‌های خور و بیابانک انتخاب شدند و برنامه قرارگاه در آن‌ جا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پنج کارگروه در استان اصفهان فعالیت دارند، شامل کارگروه سلامت، زیرساخت و عمرانی، تعلیم و تربیت، اشتغال و کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه مشارکت‌های مردمی نیز در استان اصفهان اضافه شد که در این بخش نیز اقدامات بسیاری صورت گرفته، بر اساس نقشه راه دهستانی است که ترسیم شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: خیلی از پروژها را به پژوهشکده های علمی واگذار می شود که کار علمی قوی صورت گیرد، در بخش عمرانی در مناطق محروم آن جیزی که هدف قرارگاه از نظرعمرانی است، این بوده که در این پروژه ها در بخش اشتغال و معیشت مردم موثر باشد.

وی با بیان اینکه ما پروژه هایی که در مناطق روستایی دنبال می کنیم، حتما بروی ماندن مردم در روستا باید موثر باشد، گفت: بیش از ۸۰درصد پروژه هایی که سپاه کار می کند، شامل احیای قنات، چاه و تامین آب برای مزارع و ایجاد زیرساخت هایی است که متناسب با اشتغال است.

انوری با اشاره به اینکه بخش دوم پروژه های شامل مباحث تربیتی و فرهنگی است عنوان کرد: ساخت خانه عالم، مساجد با کمک خیرین و برنامه ها و مسابقات معنویت افزایی و تقویت ارتباط دانش آموزان با امام جماعت همگی در این قالب است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان توضیح داد: برنامه خاصی در این قرارگاه طراحی شده تا برای روستاهای محروم که جمعیت بیشتر از 500نفر دارند، یک روحانی بعد از گذراندن دوره های مختلف آموزشی و به شرط داشتن حداقل سطح 2 حوزه علمیه به مدت سه سال با خانواده خود مستقر شود.

انوری با بیان اینکه تاکنون 18  طلبه با این شرایط در سال 97 در روستاهای محروم استان مستقر شده اند که طبق پیش بینی های ما، حداقل به 30 روحانی در سطح روستاها نیازمند هستیم.

وی یادآور شد: در هر کجا که امام جماعت روستایی فعال بوده، تلاش ها و اقدامات سپاه در بحث عمران و آبادانی و اشتغال جوانان به نتیجه رسیده است.

وی در پایان بیان کرد:18 خانه عالم و 10 مسجد تاکنون به همت این قرارگاه درمناطق محروم ساخته شده، همچنین استفاده حداکثری از توان روحانیت برای تعمیق مباحث و معارف دینی در روستاها سیاست قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha