پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام رسایی گفت: نباید گرانی‌های امروز را به گردن انقلاب انداخت، چرا که وضع اقتصادی مردم محصول انتخاب خودشان است، نه انقلاب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حمید رسایی، امروز در مراسم دهه فجر در جمع طلاب ارومیه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امسال که جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم باید بدانیم که  انقلاب به راحتی به دست نیامده و ما که از ثمرمات آن بهره‌مند هستیم ارزش و قیمت واقعی این انقلاب را درک نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای قبل از انقلاب وقتی دیدند نمی‌توانند در مقابل انقلابیون ایستادگی کنند چندین روزنامه را راه‌اندازی کردند که این روزنامه‌ها بعد از انقلاب هم فعال بودند و مدام علیه انقلاب و ولایت فقیه شبهه اندازی می‌کردند و برخی‌ها را در کنار امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه معرفی می‌کردند.

مدیر مسئول نشریه 9 دی اضافه کرد: در صدر انقلاب دشمن وقتی دید تمام منافع خود را در کشور از دست داده است، با به راه انداختن جنگ‌های داخلی در چهار منطقه از کشور و راه انداختن برخی کودتاها، خواست به کشور ضربه بزند و وقتی در این مرحله موفق نشد روی آرودند به جنگ نظامی و در کنار همین جنگ هم تحریم‌ها را تشدید کردند.

وی افزود: در این چهل سال، انقلاب با پستی و بلندی‌های زیادی مواجه شده؛ بعد از ارتحال امام خمینی(ره) عده‌ای با مطرح کردن مانور تجمل در نماز جمعه اولین کودتای بعد از امام را به راه انداختند و امروز وقتی می‌خواهیم دستاوردهای انقلاب را به مردم بیان کنیم باید صادقانه به مردم ضعف‌ها و قوت‌ها به مردم بیان شود.

تحلیل‌گر سیاسی بیان داشت: شعار انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و امروز به این مسئله دست یافته‌ایم؛ قبل از انقلاب مردم ایران نه استقلال سیاسی داشتند نه استقلال دینی، انگلیسی‌ها با یک پیام، شاه مملکت را عوض می‌کردند و بدون اجازه شاه، ارتش کشور را از ایران خارج می‌کردند، آمریکا قبل از انقلاب در کشور پایگاه‌ نظامی داشت اما امروز هیچ کشوری در مورد ایران جرات دخالت کردن ندارد.

وی تصریح کرد: در این چهل سال ما در همه زمینه‌های تولید علم و فن‌آوری پیشرفت کرده‌ایم و نباید گرانی‌های امروز را به گردن انقلاب انداخت، چرا که وضع اقتصادی مردم محصول انتخاب خودشان است نه انقلاب، اگر مردم در انتخاب مسئولین دقت کنند وضعیت این‌گونه نخواهد بود؛ در این چهل سال در انتخاب‌های خود هم انتخاب درست داشتیم هم انتخاب اشتباه که باید این‌ها هم برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام رسایی عنوان داشت: در این چند سال اخیر به خاطر ضعف برخی از مسئولین که با کوتاه آمدن در مقابل دشمن، او را نسبت به کشور جری‌تر کردند، شاهد تشدید تحریم‌ها و مشکلات مردم هستیم و برخی‌ها از درون به دشمن با شعار این‌که تحریم‌ها عامل همه مشکلات است، پالس می‌‌دهند که می‌توانی تحریم‌ها را تشدید کنی.

نماینده ادوار مجلس شواری اسلامی افزود: علی‌رغم تصویب طرح مبارزه با تروریسم و مبارزه با پولشویی در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده، اما دولت حاضر نیست مصوبه مجلس را اجرا کند و عده ای می‌گویند برای حل مشکلات کشور باید لوایح غرب در کشور اجرا شود، در حالی که همین حرف ها را در زمان برجام هم می‌گفتند، اما نتیجه برجام جز تحریم و گرانی چیز دیگری نبود.

وی در پایان، آزادی و جمهوری اسلامی را از شعارهای دیگر انقلاب دانست و گفت: از جمله شعارهای انقلاب آزادی و جمهوری اسلامی بود که امروز به این شعار هم دست یافته‌ایم، عده‌ای خیال می‌کنند که منظور از آزادی یعنی هر کس هر چیزی که دلش خواست بگوید و عمل کند، در حالی که منظور از آزادی این است که هر کسی حق دارد در چارچوب دین و نظام از مسئولین انتقاده کرده و آن‌ها را امر به معروف و نهی از منکر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha