شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

حوزه/ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در بیش از ۱۰۰۰شهر و شهرستان و ۱۰ هزار روستای کشور برگزاری می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نصرت الله لطفی، پیش از ظهر امروز (17 بهمن) با حضور در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه، برنامه های مراسم یوم الله  22 بهمن را تشریح کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا با بیان این که انقلاب اسلامی محدود و منحصر به مزرهای جغرافیای ایران نیست و پدیده ای بی نظیر است که در مقطعی حساس اتفاق افتاد، یادآور شدند: امسال، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و همه فجرآفرینان 57 و آنان که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، در آزمون بزرگ الهی قرار داشته و با تمام وجود، در شرایط حاضر که حساس ترین شرایط است، باید علی رغم همه سیاه نمایی هایی که از سوی دشمنان و اذناب آنان صورت گرفته و می گیرد ، خدمات و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را بیان کرده و یاد مجاهدت ها و فداکاری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ،حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را گرامی بداریم. .

وی ادامه داد: امام خميني(ره)، انقلاب اسلامي رابه سه دليل؛  احياي اسلام ناب، عزت و كرامت بخشی به ايرانيان و پايان سلطه و دخالت آمريكا و طاغوت دركشور،  به جريان انداخت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، اسلامي بودن، تكيه برمردم و استكبار ستيزي را سه شاخصه مهم انقلاب اسلامی دانسته و یادآور شد: انقلاب اسلامی نه با کمک و وابستگی به یکی از قدرتهای بزرگ یا تکیه بر كودتا ، بلكه با تکیه بر مردم و با آگاهی و تبعيت از امام راحل ، به پیروزی رسید.

 لطفی با بیان این که نظام سلطه با محوریت امریکا پس از درک ناکارآمدی همه توطئه هایش بر علیه انقلاب اسلامی، به رویکردهای اخیر متوسل شد، خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری معتقد است که تنها مکتبی که می تواند قدرت استعمار را در هم شکند مکتب اسلام است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که امروز ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و دشمن با یک جنگ هوشمندانه و ترکیبی و اعمال فشارهای روانی، اقتصادی و عملی قصد دارد نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و برای تحقق این نقشه، دست به هرسیاه نمایی می زند، افزود: دشمنان اذعان دارند که علی رغم هزینه های چند هزار میلیارد دلاری، هیچ توفیقی برای سد کردن در برابر نفوذ جمهوری اسلامی در غرب آسیا نداشته اند و به همین دلیل با انواع توطئه ها سعی دارند، مردم را در مقابل نظام برآمده از اراده مردم ، قرار دهند.

لطفی با تاکید بر این که همه باید ید واحد باشیم و انسجام ملت و دولت را در دستور کار قرار دهیم، چرا که امروز کیان نظام و انقلاب در برابر یک جنگ ترکیبی ناجوانمردانه قرار گرفته است، افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با افتخار به گذشته و نگاه به آینده از ماموریت های اصلی ستاد راهبری بوده و هست.

وی با اشاره به این که دستاوردهای انقلاب اسلامی بی بدیل است، اظهار داشت: تبیین و ارایه کارنامه چهل ساله نظام برآمده از انقلاب اسلامی، در قالب تدوین و برپایی نمایشگاه های مختلف نیز از تاکیدات ستاد مرکزی بوده است .

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که 80 درصد جمعیت فعلی کشور در زمان پیروزی انقلاب هنوز متولد نشده بودند، یادآور شد: کارآمدی نظام، مسایل انقلاب، آرمان ها و مبارزات مردم ایران اسلامی برای نسل های پس از انقلاب باید به درستی بازگو و تبیین شود.

لطفی با اشاره به این که هیچ یک از دستاوردهای انقلاب با اقدامات گذشته قابل مقایسه نیست و متاسفانه این دستاوردها به درستی بیان نشده است، افزود: عده ای ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند و درک صحیحی از مسایل ندارند. صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی، رسالتی همگانی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره دوباره به فجرآفرینان 57 یادآور شد : خوشبینانه ترین انقلابیون جهان نیز پیروزی ملت ایران با دستهای خالی در مقابل ارتش تا دندان مسلح شاهنشاهی را نمیتوانست پیش بینی کند.رژیمی که به عنوان ژاندارم منطقه شناخته شده و تمام وجود خود را مدیون قدرتهای استکباری می دانست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357، را به «انفجار نوری» در ایران و منطقه تشبیه کرد و افزود : فریاد عدالت‌طلبی، اسلام‌خواهی و آزادگی ملت ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) که از نیمه خرداد 1342 آغاز شده بود، در 22 بهمن 1357 به ثمر نشست و نظام جمهوری اسلامی در سرزمین ایران مستقر گردید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، آن هم به آرای بیش از 98 درصد مردم در انتخاباتی که کمتراز دو ماه بعد از پیروزی برگزار گردید، چیزی نبود، جز اعتماد کامل امام به امت و حرکت انقلابی و خدایی امام و امت ، اینچنین بود که نظام 'جمهوری اسلامی' به ثمر نشست .

لطفی، مجددا شعار محوری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را «افتخار به گذشته، امید به آینده» اعلام کرد و متذکر شد:همان‌گونه که در چهار دهه گذشته به اثبات رسیده، علی رغم فشارهای سیاسی و تحریم های یک جانبه اقتصادی نظام سلطه استکباری، این بار نیز ملت فهیم و بابصیرت ایران در چهلمین فجر انقلاب اسلامی ، بیست و دوم بهمن 1397 را که ایام بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است را به برگ زرینی دیگر در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی تبدیل کرده و بانشاط‌ تر، مقتدرتر، امیدوارتر و متحدتر از همیشه، به افق‌های آینده؛ حرکت ضد فرهنگی و اقتصادی 'تحریم ' را با الگو گیری از فرهنگ صرفه جویی و تکیه بر توان داخلی و پرهیز از اسراف و تبذیر، وحرکت در مسیر 'حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی' تبدیل به 'اقتصاد مقاومتی' می کنند .

وی افزود: امسال نیز باشکوه‌تر، پرشورتر از سال‌های قبل، با حضوری انقلابی و آگاهانه  پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم به‌ویژه به طاغوت اعظم ، آمریکای مستکبر و همپیمانان عبری و مرتجع عربی آنان خواهد داد ؛ چرا که از وصیت های امام راحل است که در عظمت 22 بهمن فرموده بودند :

'در چنین روز فرخنده ‏اى (22 بهمن) حق بر باطل و جنود رحمانى بر اولیاى شیطان و حزب اللَّه بر طاغوت و طاغوتیان غلبه نمود و حكومت عدل اسلامى مستقر گردید و دست انتقام حق از آستین ملت رزمنده ایران بیرون آمد و نصرت اعجازآمیز اسلام بر كفر تحقق یافت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در اهمیت راهپیمایی 22 بهمن یادآور شدند : امسال ، در حالی به استقبال  راهپیمایی یوم الله 22 بهمن  می رویم که بیش از گذشته ، وحدت و همدلی مسئولین حول محور فرامین مقام معظم رهبری و نگاه جدی به حل معضلات و مشکلات اقتصادی جامعه احساس می شود و البته همانگونه که معظم له فرموده اند: ' میلیونها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها می‌آیند؛ آنها اعلام می کنند عید انقلاب را، سالروز انقلاب را، یادبود انقلاب را. این معنایش چیست؟ این معنایش این است که انقلاب، قائم به ایمان های آحاد مردم است . '

 لطفی در ادامه ویژه برنامه های پیش رو را به شرح زیر اعلام کرد:

 1- دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی با مقام معظم رهبری :

روز جمعه، همزمان با 19 بهمن یاد آور روز تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت در سال 1357 ،سرا فرازان ' نیروی هوایی' با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی رحمه الله علیه دیدار و بیعتی دوباره خواهند داشت.

2- مراسم میهمانی لاله‌ها :

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عطر افشانی مزار شهیدان ، با عنوان ' میهمانی لاله ها' وبا حضور خانواده معزز شهیدان ، همزمان در بیش از نوزده هزار (19000 ) گلزار شهدا سراسر کشور برگزار خواهد شد .

این مراسم علاوه بر گلزار بهشت زهرا سلام الله علیها تهران ، در گلزار شهدای زرتشتی (بزرگراه افسریه . پشت استادیوم تختی )، ویژه اقلیتهای دینی و گلزار ویژه روستایی، روستای گمبویه استان خوزستان با داشتن شهدای دفاع مقدس و شهدای مقابله با استعمار انگلیس  و گلزار شهدای اهل تسنن شهر گنبد همزمان ساعت   دو بعد از ظهر فردا، پنجشنبه  18 بهمن به شکل ویژه برگزار می گردد.

 وی همچنین برنامه های ویژه شب 22 بهمن را به شرح زیر اعلام کرد:

مراسم گلبانگ تکبیر و فریاد «الله‌اکبر»

مردم ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن امسال نیز به یاد تکبیرهای بهمن 1357 ؛ نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ‌ تکبیر را رأس ساعت21:00  (9 شب)  در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند.

همچنین بانگ «الله‌اکبر» از مأذنه‌های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

 مراسم نورافشانی

همزمان با طنین گلبانگ تکبیر،و تکریم حضرت زهرا سلام الله علیها ، آسمان بیش از 400 شهر کشوروهمزمان در چندین نقطه شهرتهران، درشامگاه 21 بهمن به شکرانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.

لطفی در خصوص تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور گفت: 22 بهمن، حماسه حضور همدل و وحدت بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر خاطرات جهانیان ثبت خواهد شد. در این روز باشکوه ، شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای منتهی به میدان آزادی، میادین اصلی و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی ،همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

1ـ در چهلمین سالگرد ، همزمان در بیش از 1000 بخش، شهر و شهرستان و 10000 روستای کشور، در تهران نیز مردم عزیز از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای دوازده گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.

2امسال فجر فاطمی و راهپیمایی 22 بهمن مزین به پرچم های مقدس جمهوری اسلامی و پرچم های الوان مزین به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواهد بود .

2- امسال نیز، حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان به ویژه شهدای عرصه علم و فناوری و شهدای مدافعان حرم همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی خواهند بود.

3ـ جانبازان سرافراز بویژه جانبازان ویلچری و عزیزان شیمیایی و قطع نخاع اعلام نموده‌اند که با وجود مشکلات و وخامت احوال، برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان شهدا و امام راحل، با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، با ولایت ، رهبری و فجر چهلم ، بیعتی دوباره خواهند داشت.

4ـ در 22 بهمن فجر چهلم ، بیش از 6500 خبرنگار ، عکاس و فیلمبردار مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد . 300 خبرنگار خارجی و 3000 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از 3200 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در سایر استانهای کشور و تمامی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 360 گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.

5-امسال همچون 39 سال گذشته ، پیروان ادیان الهی ، هموطنان زرتشتی ، کلیمی ، ارامنه و آشوری در صف راهپیمایان و همپای دیگر مردم عزیز ایران در راهپیمایی حاضر خواهند بود.

6ـ امسال به شکل ویژه،  بیش از 1600 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی در مسیر راهپیمایی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها در تهران و حدود 20 هزارغرفه در سراسر کشور برپا خواهد شد و به مردم عزیز حاضر در راهپیمایی، خدمات ارائه می دهند.

7 - استقرار سیستم صوتی بیش از 13 کیلومتردر مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوت در مسیرهای راهپیمایی تهران و ارائه بیش از 250 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها و شهرهای بزرگ که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است.

 8ـ توزیع پرچم جمهوری اسلامی، پرچم های الوان مزین به نام یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، تصاویر امام و رهبری ، پوستر ، تراکت و اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان توسط تشکل‌های مردمی و نهادها و سازمان‌ها زینت‌بخش مراسم امسال خواهد بود.

9امسال و همزمان با سراسر کشور، برنامه های مختلفی در بیش از 80 رایزنی فرهنگی در کشورهای مختلف، برپا و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزارخواهد شد.

10- سخنرانان ملی از میان قوای سه گانه، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخصیت های دینی، علمی و سیاسی در تراز انقلاب اسلامی به مراکز استان ها و شهرهای مهم به عنوان سخنران مراسم اعزام خواهند شد.

11- امسال نیز ، میهمانانی حدود (200 نفر) از کشورهای مختلف از میان چهره های سیاسی ، هنری ، ورزشی و دانشگاهی در جمع مردم ایران در جشن های فجر چهلم حاضر خواهند بود.

12ـ غرفه‌های ایستگاه‌ سالمندان و ارائه خدمات پزشکی به آنان توسط جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی شده است.

13ـ همچون سالهای قبل،  ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی ازساعت 6 صبح به ویژه از میادین اصلی جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود.

14ـ برگزاری نمایشگاه‌های  ویژه بر اساس شعار سال، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی امسال خواهد بود.

15ـ استقرار گروه‌های سرود و رزم‌نواز برای اجرای سرودهای انقلاب و استقرار گروه‌های کودک و نوجوان تلویزیونی و اجرای برنامه‌های زنده از دیگر تمهیدات مسیرهای راهپیمایی است.

16ـ آمادگی ارائه خدمات دستگاههای مختلف از عوامل محترم راهنمایی و رانندگی، ناجا، هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی ، سازمان آب و برق ، اورژانس وعوامل انتظامی وامنیتی وانتقال خون همگی حکایت از برپایی مراسم باشکوه 22 بهمن خواهد داشت.

17ـ ستاد گمشدگان در مسیر راهپیمایی و 15 مرکز مشخص‌شده فعال می‌باشد.

18ـ آماده سازی تمامی مساجد و نمازخانه ادارات و مدارس طول مسیرهای راهپیمایی و استقرار 15 جایگاه مخصوص برای برپایی نمازهای جماعت، پس از پایان مراسم، انجام شده است.

19-یکی از جلوه های ویژه، برپایی غرفه های فرهنگی توسط شهرداری تهران است که موضوعات نقاشی و جنگ شادی را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده اند.

20 - حضور نوجوانان، جوانان و نسل سومی‌ و چهارمی ها نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب در 22 بهمن پرشورتر از گذشته خواهد بود.

 مراسم ویژه میدان آزادی تهران

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن فجر چهلم، در سراسر کشور و همزمان در میدان آزادی تهران، رأس  ساعت 09:30 صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط  استاد کریم منصوری از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی، علما و شخصیت های فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.

وی این ویژه برنامه ها را به شرح زیر اعلام کرد:

ـ سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی.

ـ اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران.

ـ اجرای سرود توسط گروه سرود 1357 نفری جوانان دانش آموز.

اجرای سرود توسط گروه 1397 سرود  نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه السلام

اجرای تواشیح گروه 22 نفره محمد رسول الله صل الله علیه و آله و سلم

اجرای مداحی توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج سعید و محمد حسین حدادیان

اجرای برنامه توسط مجری توانا ، جناب آقای سید کمال هاشم زاده

ـ قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1397

ـ سخنران رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران .

همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

لطفی در پایان اظهار داشت: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پرشورتر از هر سال ، مردم عزیز ایران ، با حضور باشکوهشان ، 22 بهمن را از هر سال تماشایی تر خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha