پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه با امکانات بسیار کم و محدود، توانستند در این سال ها خدمات بسیار فراوانی به نظام جمهوری اسلامی ارائه کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، بیان کرد: حوزه های علمیه با امکانات بسیار کم و محدود، توانستند در این سال ها خدمات بسیار فراوانی به نظام جمهوری اسلامی ارائه کنند.

وی اظهارکرد: در قبل از انقلاب اسلامی حوزه های علمیه نظیر قم و نجف فعال بودند و درس نهج البلاغه و درس های حوزه در فقه و اصول را خلاصه می شد، ولی به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز در سراسر کشور، مراکز دینی فعال بوده و درس های مختلف از جمله تفسیر قرآن به طلاب ارائه می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جو خفقان عوامل رژیم شاهنشاهی علیه حوزه های علمیه، بیان کرد: در آن دوران سیاه، ساواک حوزه های علمیه را تحت نظر داشت و هر طلبه ای که با رژیم مخالفت می کرد را دستگیر و گاهی زیر شکنجه ها به شهادت می رساندند.

وی تصریح کرد: جایگاه امروز حوزه های علمیه مرهون فداکاری شهدا و امام خمینی(ره) است و باید همیشه قدردان نظام اسلامی و ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، طلاب را سربازان امام زمان(عج) خواند و با اشاره به رسالت های سنگین آنان، گفت: باید پاسخ نیازهای مردم را از منابع معتبر استخراج  و به آنان عرضه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم، تهذیب نفس، بصیرت، دشمن شناسی و جدیت در درس و بحث را از ضرورت های طلبگی دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه توانسته اند بهترین شاگردان را تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین، آیت الله شالی، علامه رفیعی قزوینی و دیگر بزرگان علم و ادب قزوین را گرامی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha