پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطائی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره بر اینکه هر کس اندک آشنایی با قرآن و دین اسلام داشته باشد، می داند که دستور دین و سیره پیشوایان دینی بر آن است که حرمت زن حفظ شود، تصریح کرد: اسلام تاکید فراوان بر حرمت جایگاه زنان در جامعه اسلامی دارد.

 حجت الاسلام علیرضا عطائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه 228 سوره مبارکه بقره گفت: همچنان که زن وظایف سنگینی به عهده دارد، حقوق حائز اهمیتی به او تعلق دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه عظمت زن و جایگاه محوری او در خانواده و اثرگذاری مستقیمش در تربیت فرزندان و غیر مستقیم با تمام اقشار مرتبط است، افزود: مصونیت جامعه در برابر خطراتی که انسانیت را تهدید می کند، نتیجه حفظ و کرامت زن است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سایر ادیان هم حریم برای زن وجود داشته است، اظهار کرد: بدون شک تمام پیامبران، مدافع ارزش و کرامت انسان از جمله زنان و مخالف ستم به آنان بوده‌اند.

حجت الاسلام عطائی با اشاره به اینکه اسلام هم جایگاه واقعی زن را برای همیشه تاریخ احیاء کرد، گفت: هر چه جایگاه اجتماعی زن بالاتر برود، حرمت او بیشتر و محفوظ ماندنش مهم تر است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره بر اینکه هر کس اندک آشنایی با قرآن و دین اسلام داشته باشد، می داند که دستور دین و سیره پیشوایان دینی بر آن است که حرمت زن حفظ شود، افزود: اسلام تاکید فراوان بر حرمت جایگاه زنان در جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام عطائی با بیان اینکه درباره حضرت زینب(س) آمده که امیرالمومنین(ع) او را شبانه به زیارت قبر پیامبر(ص) می برد و شمع های اطراف قبر را خاموش می کرد تا نگاه احدی به دخترش حتی از زیر چادر نیفتد، گفت: مردان جامعه ما باید در همّیت و غیرت مردانه، جهت حفظ و حراست از جایگاه همسران و دخترانشان به امیرالمومنین(ع) تاسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات عقوبت هایی دنیوی و آخروی برای زنی که بی حیا باشد در نظر گرفته شده است، گفت: حتی برای مردی که اجازه دهد همسرش مکشوف باشد عقوبت مطرح است و فرموده اند چنین مردی دیاثت دارد یعنی بی غیرت است.  

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه در روایت آمده که شخص باغیرت هیچ گاه مرتکب فحشا نمی شود، ابراز داشت: انسان غیور هم نسبت به نوامیس خود حساس است و هم نسبت به نوامیس دیگران.

وی با اشاره به اینکه سخن در خصوص غیرت و حیاء با توجه به آیه 37 سوره مبارکه ق که می فرماید:«إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَى لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ» در این هلاک پیشینیان پند و تذکر است آن را که قلب هوشیاری داشته باشد یا گوش فرا دهد و توجه کامل کند و گواهی دهد.»، گفت: پند و تذکر فقط برای کسی سودمند است که قلب او سخت نشده و فهم اوکج نگشته باشد.

حجت الاسلام عطائی با بیان اینکه اگر انسان بادیدن دنیای غرب هوس آنجا را کرد و خواست همان بساط را در این مملکت بگستراند، تکلیفش معلوم است، اظهار کرد: خود باختگان فرهنگی هدفشان ترویج افکار و سیره منحط غرب است و حرف حق و کلام قرآن و موعظه معصومین(ع) در آنها اثر نمی کند.

 وی با اشاره به اینکه استحاله شدگان فرهنگ غربی خیال می کنند با ترویج بی بند وباری و با آزاد گذاشتن فضا برای هر ناشایستی خدمت کرده اند، گفت: غربزدگان مردم را عقب افتاده تلقی می کنند، درصورتی که خود بیشتر به فرهنگ جاهلیت شباهت دارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه خود باختگان فرهنگی می خواهند کمبود خود را با تشبه به افکار ضد دینی و سکولار جبران کنند، گفت: دانشمندان جوان ما که در علم و فناوری رتبه های جهانی کسب نموده با عمل به شعار«ما می توانیم» قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha