پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان

حوزه/ امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز دنیای غرب می خواهد زن را به شاکله مردوارگی سوق دهد، تصریح کرد: بانوان حوزه های علمیه باید مانع سرایت این پدیده شوم به بخش های مختلف جامعه شوند و به شکلی مدبّرانه با آن مواجه شده و این رویه منکر را از جامعه اسلامی بزدایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه حضور امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری، بانوان هم توانستند دوشادوش مردان در عرصه دانش دین و علم  خوش بدرخشند و امروز الحمدلله ما در ایران عزیزمان شاهد حضور بانوان عالمه هستیم و حتی این مسئله به کشورهای منطقه هم تسری پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: اگر چه در روزگاران گذشته بانوان در عرصه های مربوط به دانش دین و احکام فقهی حضور داشته اند، اما آنچه ما امروزه با آن در عرصه میدانی مواجه هستیم در گذشته فاقد آن بوده ایم و این جای بسی افتخار است.

وی به حضور بانوان در عرصه علم و دانش اشاره کرد و افزود: البته این حضور به معنای به فراموشی سپردن آنچه که شریعت مقدس در این جمعیت به ودیعه گذاشته است یعنی تربیت انسان توسط آنها نمی باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز دنیای غرب می خواهد زن را به شاکله مردوارگی سوق دهد، تصریح کرد: بانوان حوزه های علمیه باید مانع سرایت این پدیده شوم به بخش های مختلف جامعه شوند و به شکلی مدبّرانه با آن مواجه شده و این رویه منکر را از جامعه اسلامی بزدایند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان، رشد فعالیت مجموعه حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و در سایه انقلاب را امری مبارک دانست و بیان کرد: امروز مردم شاهد ظهور و بروز استعدادهای درخشانی در حوزه های علمیه خواهران به عنوان یک پدیده مبارک و نورانی هستند و ما این مسئله را مدیون تلاش های مجدّانه عالمان گذشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تحصیل یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در حوزه خواهران گیلان گفت: تحصیل 1500 طلبه در حوزه خواهران استان موجب سرور و خرسندی ماست و به حضور این تعداد طلبه فرهیخته خواهر در استان افتخار می کنیم .

وی در رابطه با دوره قبلی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تصریح کرد: الحق والانصاف حجت الاسلام والمسلمین انصاری که دوستی دیرینه با ایشان دارم، در این سنوات خوب مدیریت کردند و امیدواریم آقای حبیبی که ایشان را هم تقریبا از اول طلبگی می شناسم و انسانی فاضل هستند که در جاهای مختلف موفق بوده اند، راه پربرکت و مستمر آقای انصاری را با تلاش زیاد ادامه دهند و شاهد درخشش بیش از حوزه خواهران گیلان باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان با تاکید بر اینکه به گذشته افتخار می کنیم و به آینده امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر پر برکت تداوم پیدا کند، تا انتظارهای زیادی که جامعه از حوزه های علمیه دارد محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha