جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با انتقاد از گسترش فرهنگ غرب توسط بعضی از بازیگران فیلم ها و سریال ها، اظهار کرد: متاسفانه در بعضی از فیلم ها طلاق زودهنگام، دوستی قبل از ازدواج، و ... ترویج می شود که اثرات مخرب در جامعه می گذارد. همچنین در برخی فیلم ها هنرمندانی که خود سه طلاق را تجربه کرده اند، بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، روز گذشته در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران کوثر آیت الله یثربی(ره) کاشان، با اشاره به جایگاه علمی این مرکز، اظهارداشت: برای ارتقای بیشتر، سطح ۴ حوزه در این مرکز راه اندازی می شود .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه، باسواد شدن بیش از85 درصد بانوان کشور را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و افز ود: از این تعداد 35 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی، اصلی ترین نگاه حوزه خواهران را بومی سازی دانست و به ظرفیت های مدرسه محوری اشاره کرد و ادامه داد: تصمیم داریم تالیف کتب حوزه  بعد از تولید تا سه سال به منظور پایداری ثابت نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند و مصلح و اصلاح گر باشند، اظهار کرد: برای حفظ مکتب اهل بیت(ع)، کشور و نظام اسلامی نیاز به انقلابی ماندن حوزه داریم.

مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور، با بیان اینکه در انقلابی گری و اصلاح گری، حوزه انقلابی باید ارزش ها و باورها را در برابر گفتمان دین ستیز قرار دهد و تلاش کند کاملا طرف مقابل را از صحنه خارج کند، ابراز داشت:

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر گفتمان استکبارجهانی، استبداد و ضددین انقلاب کرد، افزود: درحال حاضر حوزه علمیه باید به صورت دائم با رصد کردن گفتمان استکبار با آنها بجنگد و گرنه اگر ما نجنگیم آنها با ما خواهند جنگید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با ابراز تاسف از ورود فرهنگ غرب به داخل کشور همراه بعضی از صنایع و فناوری ها، گفت: حوزه های علمیه با شناسایی فرهنگ های وارداتی دشمنان، توحید باوری و عدالت را در جامعه زنده نگه دارند

وی همچنین با انتقاد از گسترش فرهنگ غرب توسط بعضی از بازیگران  فیلم ها و سریال ها، اظهار کرد: متاسفانه  در بعضی از فیلم ها طلاق زودهنگام، دوستی قبل از ازدواج، و ... ترویج می شود که اثرات مخرب در جامعه می گذارد. همچنین در برخی فیلم ها هنرمندانی که خود سه طلاق را تجربه کرده اند، بازی می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، بازی با فرهنگ اصیل مردم ایران را کار بسیار خطرناکی دانست و تصریح کرد: اگر نتوانیم اندیشه انقلاب اسلامی ایران را تبدیل به فراورده های فرهنگی کنیم در دراز مدت فرصت از دست خواهد رفت.

وی به خطرات ورود فرهنگ غربی به کشور اشاره و با بیان این که غربی ها ذائقه مردم را عوض می کنند، گفت: اگر حوزه نتواند مبانی گفتمان انقلابی را با صراحت و ظرافت تبدیل به فرصت کند، انقلاب با چالش ها و بحران های جدی مواجه خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، انقلابی گری را به معنای مراقبت از دین دانست و در ادامه به دستاوردهای انقلاب طی 40 سال گذشته اشاره کرد و افزود: رسیدن به رتبه های بالای دانش هسته ای، نانو، سلولهای بنیادین، ایجاد فرصت برای بانوان، توسعه دانشگاه ها و افزایش دانشجو از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است.

وی، با بیان اینکه حوزه نباید از انقلاب فاصله بگیرد، تصریح کرد: حوزه باید فرهنگ اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب را نه فقط در اجتماع، بلکه باید در نهاد خانواده گسترش دهد تا بتواند به سرعت داشته ها را تبدیل به مباحث کاربردی کند.

مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور، با بیان اینکه روحانیت به تنهایی در تبیین مسائل دینی به نتیجه نمی رسد، بر ایجاد شبکه دینی عمومی تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید انتقال دین را به وسیله مردم مدیریت کنند لذا اگر می خواهیم امور کشور اصلاح شود، باید دین را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان خطاب به حوزویان با بیان اینکه به اندازه کافی به انقلاب خدمت نکرده ایم، ابرازداشت: با گذشت 40 سال از انقلاب آیا مسئله عفاف و حجاب، و ... را حل کرده ایم؟. باید برای گره گشایی از مشکلات جامعه، برنامه داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha