پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی بود و امروز کشور در هر عرصه توفیقات زیادی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت عزاداری طلاب ارومیه که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اساسی‌ترین اهدافی که در شروع انقلاب ترسیم شد عبارت بود از شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»؛ در هر سه محور موفقیت نظام بیش از حد انتظار بوده است.

وی ادامه داد: در بحث استقلال سایسی کشور بعد از انقلاب به استقلال صد در صد رسیده است؛ قبل از انقلاب تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور در دست بیگانگان بود و آن‌ها برای کشور تصمیم‌گیری می‌کردند و حتی اتاق‌های خصوصی شاه در اختیار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود و آن‌ها به شاه دستور می‌دادند و او هیچ اختیاری از خود نداشت.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود از این‌که می‌دیدم شاه یک مملکت در مقابل رئیس جمهور آمریکا با ذلت و خاری ایستاده، احساس خجالت می‌کردم و مرا رنج می‌داد؛ بعد از انقلاب جمهوری اسلامی در تصمیات سیاسی به استقلال کامل رسید و سیاست دنیا را هم به چالش کشیده است.

وی افزود: در عرصه‌های نظامی هم کشور به استقلال کامل رسیده و در منطقه تاثیرگذار است، در عرصه‌های اقتصادی هم با وجود مشکلات قدم‌های مؤثری برداشته شده که نتیجه آن سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های اعتقادی هم دنیا را به چالش کشیده است، به گونه‌ای که امروز معترضین به سیاست‌های دولت در فرانسه اقرار می‌کنند که الگوی آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است، پیاده روی30 ملیونی اربعین از ثمرات جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: در روایتی از امام باقر(ع) بیان شدهت که روز قیامت گناهان هر شخصی را بر پیشانی او خواهند نوشت و قتی افراد را از جلوی حضرت زهرا(س) عبور می‌دهند و حضرت آن‌ها را مشاهده می‌کند و وقتی در پیشانی آن‌ها می‌بیند که نوشته محب اهل بیت از خدای متعال می‌خواهد تا از گناه آن‌ها بگذرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha