پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله نورمفیدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال می توانـد در مقابله با دشمنی دشمنان بسیار اثر گذار باشد، چراکه با وجود سختی ها و مشکلات حاکم در جامعه، ایستادگی مردم می تواند توطئه های دشمن را نقش برآب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در نشست با معاونین، کارکنان و اساتید مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان و مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی استان به مناسبت دهه مبارک فجر، بیان کرد: برای قدردانی از انقلاب و نظام باید به هویت و ماهیت گذشته ملت واقف شویم، به طوری که بدانیم کجا بوده ایم و امروز به کجا رسیده ایم.

وی افزود: واقعیت این است که شاه در گذشته یک قالب بی روح بود که هیچ اختیاری در اداره کشور نداشت و تمام اختیارات مملکت در دست بیگانگان بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: علیرغم مشکلات بسیار، عزت و استقلالی که امروز در کشور حاکم است، نعمت بزرگی است که باید با ایستادگی در برابر سختی ها آن را حفظ کنیم.

آیت الله نورمفیدی با استناد به آیه 129 سوره مبارکه اعراف، خاطرنشان کرد: با توجه به آیه فوق، قبل از آمدن حضرت موسی علیه السلام بنی اسرائیل گرفتار اذیت و آزارهایی بودند که ناشی از بردگی آنان بود، حال آنکه با آمدن حضرت موسی علیه السلام اذیت ها برای آزادی و استقلال  آنان بود، همچون دوران قبل از انقلاب که  ملت ایران دچار وابستگی و بردگی بود و با  قیام امام خمینی(ره) سختی ها و مشکلات ناشی از آزادی و استقلال این ملت است.

وی اظهار کرد: این عزت و استقلالی که امروز در ملت ما حاکم است، ماحصل تلاش های دویست ساله شخصیت های بزرگی است که بدنبال آن تلاش های بسیاری نمودند و جان های بسیاری فدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایستادگی در مقابل مشکلات امروز جامعه را مسئولیت تاریخی دانست که به عهده مردم نهاده شده است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امروز ملت در یک پیچ تاریکی قرار گرفته است که باید با ایستادگی بتواند از این گردنه به خوبی رد شود، لذا این وظیفه بر عهده همگان نهاده شده است.

وی اظهار کرد: شما بانوان همچون دوران انقلاب که به گفته امام راحل «اگر بانوان در تظاهرات شرکت نمی کردند ما به پیروزی نمی رسیدیم»، امروز نیز با شناخت شایستگی های خود در حفظ و دفاع از نظام باید تلاش نمایید.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال  می توانـد در مقابله با دشمنی دشمنان بسیار اثر گذار باشد، چراکه با وجود سختی ها و مشکلات حاکم در جامعه، ایستادگی مردم می تواند توطئه های دشمن را نقش برآب کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha