پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارشناس مذهبی:

حوزه/ معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، دوره «دانش افزایی معارف فاطمی» ویژه مبلغین شرق استان را در مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، دوره «دانش افزایی معارف فاطمی» ویژه مبلغین شرق استان را در مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس برگزار کرد.

حجت الاسلام یعقوبیان، از فضلای حوزه در این دوره آموزشی، نیاز انسان به الگو را مسئله ای فطری دانست و افزود: خداوند تمام فطریات را در وجود انسان قرار داده است؛ بر این اساس، خداوند باید الگو را برای انسان معرفی کند.

وی توضیح داد: قرآن کریم برای تربیت انسان از الگو استفاده می کند، قرآن جهت معرفی الگو برای بشر به سه شیوه الگو دهی، الگوپردازی، الگوزدایی عمل می کند.

کارشناس مذهبی، علت جایگاه مهم قرآن در بین مسلمانان را تحریف نشدن و جمع آوری آن در زمان پیامبر(ص) دانست و ادامه داد: مسلمان واقعی باید به اهل بیت علیهم السلام و دوستان آن بزرگواران مودت داشته باشد که این مودت شرایط و التزاماتی دارد، از جمله؛ مودت باید خالص برای خدا باشد، انسان در راه مودت آمادگی امتحان الهی را داشته باشد، لازمه مودت دوستی با دوستان اهل بیت و دشمنی با دشمنان آنان است.

حجت الاسلام یعقوبیان عنوان کرد: محبت به اهل بیت(ع) انواعی دارد که محبت قلبی، محبت لسانی و محبت عملی از آن جمله است، همچنین از شیوه های محبت به اهل بیت؛ زیارت، سلام، صلوات، توسل و هدیه به آن بزرگواران است.

وی رسیدن به خیر دنیا و آخرت در تمام جنبه های دینی و اجتماعی را از بزرگ ترین آثار محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha