جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم یادواره شهدای سانحه هوایی بوئینگ ۷۰۷

حوزه/در آستانه ۱۹ بهمن ماه سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ گرگان اقدام به برگزاری یادواره شهدای سانحه هوایی بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در این مراسم که خانواده دو تن از شهدای سانحه، امیر سرتیپ دوم محمد عبدلی و سروان فریدون شیخی حضور داشتند، امیر سرتیپ دوم محمد غفاری ارشد نظامی آجا در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و شهدای سانحه گفت: شهادت گام نهادن در مسیر حق و پیوستن به مسیر سبیل الهی است که نه تنها نیاز به شفاعت ندارند، بلکه خود شافی سایرینند و این یک نوع ارتباط و پیوند عمیق بین خداوند و شهداست. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 با تایید بر از خودگذشتگی، ایثار، ایستادگی، و روح بلند شهدا، تصریح کرد: آنچه ما امروزه داریم از وجود مبارک شهداست که با گذشت و بزرگی آنان برای کشور به ارمغان آورد و ما باید این راه بزرگ و الهی را حفظ کنیم و همیشه قدردان و سپاسگزار شهدا باشیم. 

امیر غفاری، شهدا را الگو و مظهر ایستادگی دانست و افزود: امروز از ناحیه دشمن درگیر جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی هستیم، همان طوری که شهدا در تمام مراحل با ایستادگی توانستند مانع ورود و نفوذ دشمن شوند ما هم با وحدت، همدلی، مقاومت و بصیرت این پیچ تاریخی را پشت سر خواهیم گذاشت و بر ترفند و توطئه دشمنان پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام محمدتقی حجازی، مسئول فرهنگی عقیدتی سیاسی قرارگاه لشکر 30 نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شان و منزلت شهدا بسیار بالاست طوری که آنان یک نفر نیستند همانطوری که حضرت امام فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود، شهدا هم یک عظمت اند، یک حقیقت انکارناپذیر از نزدیکان خداوند هستند که دارا و صاحب جایگاه ویژه هستند که دوشادوش خداوند ، شهدا ناظر بر جامعه و جهان اند.

وی ضمن تسلیت شهادت دو تن از شهدای سانحه هوایی شهید عبدلی و شیخی، خاطرنشان ساخت: زندگی شهدا ختم به سعادت می شود، امیر مومنان علی(ع) می فرماید حاضرم هزار ضربه شمشیر بخورم اما در بستر بیماری نمیرم و رسول خدا(ص) می فرماید شهید در ابتدای شهادت تمام گناهانش پاک میشود و صاحب شفاعت و از بندگان با اخلاص و صاحب شفاهت است. در پایان از خانواده ی شهدا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha