جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مسجد ادمونتون در فصل سرما، غذا و مکان گرم در اختیار بی خانمان ها می گذارد

حوزه/ در حالی که هوای کانادا به شدت رو به سرما پیش می رود، مسجد ادمونتون درهایش را به روی بی خانمان ها گشوده و مکان و غذای گرم در اختیار نیازمندان بی خانمان می گذارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، مسجدی در ادمونتون روز گذشته و با سرد شدن شدید دمای هوا، درهایش را به روی مردم گشوده است.

درحالی که سرمای زمستان بیداد می کنند، بی خانمان ها و نیازمندان میتوانند در مسجد الرشید در شهر ادمونتون در استان آلبرتای کانادا، به صرف غذای گرم، جای گرم و مناسبی برای خوابیدن داشته باشند.

داوطلبان مسلمان تخت های سفری را برای ورود میهمانان برپا کردند. آن ها همچنین غذای گرم و لباس های پشمی برای آن ها آماده کردند.

فیصل سوری مدیر این مرکز اسلامی نیز گفت: این فوق العاده است که مسجد درهایش را به روی مردم نیازمند باز کند و یک مکانیسم دیگر حمایتی برای نیازمندان فراهم سازد. بسیاری سازمان های فوق العاده دیگر نیز هستند که نقش موثری برای مبارزه با این هوای بسیار سرد ایفاء می کنند.

وی افزود: ما در قبال همه کسانی هستیم که در جامعه ما زندگی می کنند مسئول هستیم و باید به آن ها کمک کنیم و مهربانی و شفقت به آن ها نشان دهیم.

 

نور الهندی مدیر روابط عمومی مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: در چنین شرایط سختی، ما باید به حرکت دربیاییم. این وظیفه ما به عنوان شهروندان خوب ادمونتون است که به همشهریان مان که در وضعیت سختی به سر می برند کمک رسانی کنیم.

به گفته الهندی، آمار بی خانمان ها در همسایگی آن ها افزایش یافته و آن ها کسانی را دیده اند که در این فصل سرما در خیابان هستند.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که چند نفر امشب در مسجد شب را به سر می کنند. ممکن است 50 تا 100 نفر باشند.

گفته می شود چندی پیش عده ای از افراد یک گروه راست افراطی به این مسجد وارد شده و با زدن برچسب کافر بر سینه هایشان در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کردند. الهندی ضمن بیان اینکه فعالیت های حمایتی مسجد ارتباطی به این حادثه نداشته و از سال ها پیش انجام شده است گفت: ما نمی گذاریم برخوردهای منفی رسانه ای یا نفرت یا کسانی که افراط گرا هستند تاثیر یا نفوذی روی ما داشته باشند. ما همیشه اینجا برای کمک به مردم هستیم و حمایت مان را نشان می دهیم، و هیچ چیز مانع ما نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha