پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
«هفته بیداری اسلامی» در دانشگاه مانیتوبای کانادا برگزار شد

حوزه/ انجمن اسلامی دانشگاه مانیتوبا در کانادا، «هفته بیداری اسلامی» را برگزار کردند که شعار این هفته «شکستن کلیشه ها» بوده و سعی داشتند با کلیشه هایی که درخصوص اسلام در غرب رواج یافته مبارزه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از themanitoban، دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه مانیتوبا در کانادا «هفته بیداری اسلامی» برگزار کردند.

شعار این هفته «شکستن کلیشه ها» بود که به میزبانی انجمن اسلامی برگزار شده و دانشجویان مسلمان در این هفته به پرسش های همکلاسی هایشان درباره اسلام پاسخ داده و متون رایگان آموزشی دینی در میان آن ها توزیع کردند.

فرج آوان، سخنگوی انجمن اسلامی درباره این مراسم گفت: هفته بیداری اسلامی فرصتی برای اعضای جامعه دانشگاهی است که مسلمانان را ملاقات کرده، با آن ها ارتباط برقرار کنند و دانش بیشتری درباره دین اسلام به دست آورند.

وی افزود: رسانه های جریان کنونی تلاش دارند تفاسیر غلطی درباره باورها و اعتقادات اسلامی رواج دهند، به این شیوه و برای شفاف سازی ما مردم را با کسانی که عملا مسلمان هستند آشنا می سازیم و فرصتی را برای درک اسلام حقیقی برایشان فراهم می کنیم. این ترم تحصیلی ما روی کلیشه های زیادی که علیه اسلام و مسلمانان به وجود آمده اند تمرکز داشته ایم و سعی داریم آن ها را به چالش بکشیم.

همراه با غرفه های های اسلام شناسی، دانشجویان داوطلب مسلمان همچنین میزبان «فیلم شبانه» بوده و تور بازدید از مسجد دانشگاه برگزار کردند. آن ها همچنین باجه حجاب گذاری را به مناسبت «روز جهانی حجاب» برپا کرده بودند.

حجاب یک انتخاب است

آوان گفت که این فعالیت شیوه مفرحی برای رساندن پیام ارزشمندی بوده و گفت: هرکس که دلش می خواهد بداند که با حجاب گذاشتن چه چهره ای پیدا می کند می تواند به اینجا بیاید و ما به صورت رایگان حجاب در اختیار آن ها خواهیم گذاشت. ما در این رویداد به آن ها تاکید می کنیم که حجاب یک انتخاب است و فرصتی ایجاد می کنیم تا درباره حقوق زنان در دین اسلام صحبت کرده و این دیدگاه کلیشه ای را که زنان مسلمان سرکوب شده هستند زیر سئوال می بریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha