جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 479659
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
گزارش تصویری

حوزه/ همزمان با ایام الله دهه فجر برترین های مرحله اول مسابقات قرائت قرآن کریم مدارس علمیه خواهران استان یزد در مرحله استانی به رقابت پرداختند.

مریم حسن پور معاون فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد در حاشیه مسابقات قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد با یادآوری فرموده پیامبر اسلام(ص) که «قرآن را با صوت های خود زیبایی ببخشید زیرا صوت زیبا بر زیبایی قرآن می افزاید»گفت: مسابقات قرآن کریم مدارس علمیه خواهران کشور در این سال تحصیلی در چند بخش قرائت،حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، فاطمه شناسی، پژوهشی، ادبی و هنری در سطح مدارس علمیه خواهران استان یزد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مسابقات «قرائت» در دو بخش ترتیل و تحقیق و مسابقات «حفظ» در سه بخش جزء 30 ،حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی و «فاطمه شناسی» در دو بخش شرح خطبه فدکیه و کتاب زهرا برترین بانوی جهان نوشته آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سطح مدارس علمیه برگزار شده است.

دبیر برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: مسابقات مرحله قرائت به صورت جداگانه با توجه به مدت زمان برگزاری و با حضور داوران قرآنی و شرکت کنندگان در حال برگزاری است که سایر مسابقات پس از پایان دهه فجر و اواخر بهمن برگزار می شود.

حسن پور افزود: این مسابقه قرائت در 17 مدرسه علمیه خواهران سطح دو خواهران برگزار شده و 23 نفر منتخب از 10 مدرسه علمیه به مرحله استانی رسیدند که بزودی نتایج ان پس از بررسی هیئت داوران اعلام می شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و نشر فضائل و آثار تلاوت قرآن کریم از جمله سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت، غفران گناهان و صفای دل برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha