پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن بالا -عضو جنبش اسلامی نیجریه

حوزه/ چشم شیخ زکزاکی صدمه دیده و در حال حاضر با همسرش در زندان خانگی است؛ شیخ نیاز به درمان دارد، دو هفته قبل هم دادگاه حکم داد که شیخ باید آزاد شود و پزشک برای درمان ببرند ...

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حسن بالا روزگذشته(17 بهمن) در یادواره شهدای روحانی در مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند، با بیان اینکه مردم نیجریه در دو قرن پیش جمهوری اسلامی تشکیل دادند، گفت: 200 سال قبل در نیجریه جمهوری اسلامی به رهبری عثمان ‌بن فودیو در نیجریه تشکیل شد اما تنها 15 سال دوام آورد.

وی گفت: چند سال بعد از انقلاب مردم نیجریه، انگلستان و فرانسه حمله کردند و همه رهبران آن جمهوری اسلامی را کشتند و حتی فرهنگ اسلامی مردم را تخریب و تعویض کردند، در آن زمان دو زبان داشتیم، که مخصوص خودمان بود، اما انگلیسی ها آن زبان را هم تغییر دادند و خودشان آمدند و زبان خودشان را آوردند، در حال حاضر بچه های نیجریه ای ها زبان مادری خود را یاد ندارند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نیجریه بدلیل نفوذ دشمنان و عدم اطاعت از رهبری، فقط 15 سال دوام آورد، افزود: امروز می بینیم که در ایران مردم چهل سال پشت سر رهبر و انقلاب خود ایستادند و نظام مقتدر و استواری دارند، که آرزوی خیلی از مردم نیجریه داشتن این نظام است


امام خمینی (ره) قرآنی را به شیخ زکزاکی برای هدایت مردم هدیه داد

حسن بالا با بیان اینکه تلاش می کنیم که زبان خودمان را در نیجریه در آینده نزدیک مجددا راه اندازی کنیم، اظهارداشت: بعد از 150 سال دوری از اسلام در نیجریه، شخصی به نام شیخ ابراهیم زکزاکی شروع به تبلیغ اسلام برای بیداری مردم کرد و از طریق ویدیو اسم امام خمینی(ره) را شنید و به ایران آمد و با امام ملاقات کرد، او از امام درخواست کرد که امام به آنها توصیه ای کنند؛ امام خمینی (ره) قرآنی را به زکزاکی داده بودند و گفتند برو مردم را به این قرآن دعوت کن.

وی افزود: شیخ زکزاکی تبلیغ خود را از دانشگاه شروع کردند و به شهرها و روستاها رفتند و امروز 15 میلیون شیعه انقلابی در نیجریه داریم، که همه آنها از امام خامنه‌ای تقلید می کنند، لذا دشمنان خیلی نگران اند و دیدند که چنانچه شیخ زکزاکی ادامه دهد، با توجه به قوت اسلام و ضعف دشمنان کارشان تمام است.
 

سه فرزند شیخ زکزاکی در روز قدس و سه فرزند دیگرش در مبارزه با حکومت نیجریه شهید شدند

عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه دشمنان در هر کشوری یک سری گروه های تروریست را تاسیس کردند به این دلیل که این فکر امام خمینی(ره) به مردم نرسد؛ اما خدا را شکر رسیده است و به همین دلیل حمله می کنند به زکزاکی، به طور نمونه در روز قدس 5 سال قبل که ارتش نیجریه به مردم حمله کرد، سه تن از فرزندان شیخ زکزاکی در این واقعه تلخ به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: سه سال قبل دوباره ارتش در روز ولادت امام رضا(ع) به هزاران نفر در حسینیه بقیه الله حمله کرد و بیش از 15 نفر را به شهادت رساندند و بعد رفتند به خانه زکزاکی حمله کردند و آنجا هم بیش از 200 نفر را کشتند و مجدد سه پسر دیگر شیخ زکزاکی را در اینجا به شهادت رساندند.
 

حسن بالا با بیان اینکه یکی از معجزات خداوند این است که بعد از هر کشتار مردم نیجریه، بر تعداد افرادی که مسلمان می شدند، اضافه شده، افزود: بعد از کشتار مردم نیجریه، می بینیم که میلیون ها نفر شیخ را قبول کردند و حتی مسیحیان جنوب نیجریه آمدند و گفتند که ما منتظر هستیم که مسلمان شویم.

وی با اشاره به اینکه چشم شیخ زکزاکی صدمه دیده است، ادامه داد: شیخ زکزاکی در حال حاضر با همسرش در زندان خانگی است؛ شیخ نیاز به درمان دارد، اما دو هفته قبل دادگاه حکم دادند که باید شیخ آزاد شود و پزشک برای درمان ببرند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه مردم نیجریه دوست دارند مانند مردم ایران آزاد باشند و به دشمنان راه ندهند؛ گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در نظر شیعیان نیجریه بسیار محبوب است و از نظر مردم نیجریه ایشان رهبر همه مستضعفین دنیا است و  ایران جمهوری اسلامی همه دنیا است و مرز ندارد.

انتهای خبر/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha