جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقامات سین کیانگ، گوشت خوک به منازل مسلمانان هدیه می دهند

حوزه/ گزارش های رسیده حاکی است که برخی مقامات چینی گوشت خوک به خانه های مسلمانان اویغور و قزاق در سین کیانگ برده و آن ها را به شرکت در جشن های سال نوی چینی با گوشت خوک و مشروبات الکلی مجبور می سازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از rfa، مقامات چینی در منطقه شمال غربی استان سین کیانگ، با بردن گوشت خوک به خانه های مسلمانان در ایام سال نوی چینی و به بهانه شرکت در فعالیت های سنتی چینی، مسلمانان را به خوردن گوشت خوک و نوشیدن مشروبات الکلی مجبور می سازند.

تصاویر فرستاده شده به خبرگزاری ها نشان می دهد که مسئولان ، گوشت خوک به منزل مسلمانان می برند.

ساکنان ایل قزاق در منطقه مستقل اویغور در سین کیانگ به خبرنگاران گفتند که مقامات آن ها را به شرکت اجباری در جشن های سال نو دعوت می کنند که در آن ها گوشت خوک و مشروبات الکلی سرو می شود. این ساکنان تهدید شده اند که در صورت عدم شرکت در جشن های سنتی چینی، آن ها را دوباره به اردوگاه های آموزش اجباری می فرستند.

یکی از ساکنان قزاق این منطقه گفت: مردم ما در سین کیانگ هرگز گوشت خوک نخورده بودند تا اینکه از سال گذشته برخی مردم را مجبور کرده اند تا در جشنواره های چینی حکومت هان شرکت کنند و در آنجا به آن ها گوشت خوک می خورانند.

یک زن قزاق که خواسته نامش فاش نشود گفت: مسلمانان چین معمولا جشن بهار را برگزار نمی کنند. اعیاد اصلی ما عید فطر و عید قربان هستند، جشنواره بهاری بخشی از فرهنگ چینی است. ما جشن های خودمان را برای ورود به بهار داریم.

سخنگوی یک گروه تبعیدی به نام «کنگره جهانی اویغور» گفت: نه تنها قزاق ها بلکه ایغورها نیز گزارش مشابهی داده اند، طبق اطلاعات ما دولت چین کمپینی به راه انداخته تا اویغورها را مجبور به گرامیداشت فرهنگ چینی کند. آن ها مسلمانان ایغور را مجبور به برپایی جشن سال نوی چینی می کنند.

وی گفت: آن ها گوشت خوک به خانه های مردم می برند زیرا سال 2019 چینی، سال خوک نام گذاری شده، آن ها همچنین ایغورها را مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی می کنند، وگرنه آن ها را متهم به داشتن باورهای افراطی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha