شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش بسیار مهم کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب، گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و بازاریان سه عامل بسیار مهمی بودند که امام را در پیروزی انقلاب یاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با رؤسای اتحادیه‌های اصناف بجنورد، اظهار داشت: قبل از انقلاب که روحانیون به شهرهای مختلف ایران تبعید شده بودند، این بازاری‌های متدین بودند که از آن‌ها خبر می‌گرفتند و مراقب زندگی و خانواده آن‌ها بودند که این خود نشان از  ارادت قلبی این قشر تأثیرگذار به علما و روحانیت دارد .

وی افزود: ارتباط بین بازار و روحانیت بسیار ملموس بود و این امر باعث شد امام خمینی(ره) از این حرکت بازاری‌ها تقدیر کند و شاه بفهمد که بین قشر بزرگ و عظیم بازاری‌ها جایی ندارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این‌که بین بازار و دین اسلام پیوند عمیقی به وجود آمده، خاطرنشان کرد: سابقه حمایت بازار از انقلاب و نظام اسلامی و روحانیت بسیار چشمگیر و درخشان بوده و هست؛ به‌گونه‌ای که در اکثر بازارهای بزرگ کشور به‌ویژه بازار بزرگ تهران مشاهده می‌شود حوزه علمیه و مسجد در قلب آن تأسیس شده است.

وی با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای این‌که مردم ایران نتوانند چهل‌سالگی انقلاب را جشن بگیرند، افزود: دشمن در کمین ماست و رفتارهای ما را رصد می‌کند و درصدد است ما را از انقلاب، دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی خسته و جدا کند، ازاین‌رو باید این نقشه و توطئه دشمن نقش بر آب شود و تنها راه آن این است که همیشه در صحنه حضور داشته و خار چشم دشمن باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: با این همه تهدیدها و تحریم‌هایی که دشمنان برای ملت ایران در نظر گرفته‌اند و اجرا کردند، اگر هر کشور و ملت دیگری بود در همان ابتدا از پای درمی‌آمد، اما ملت ما با حمایت‌ها و عنایات الهی در صحنه ماند و دشمنان خود را خار و زبون ساخت.

 وی افزود: اگر مردم ما همان‌گونه که تاکنون نشان داده‌اند، در صحنه بمانند و بر آرمان‌ها و اهدافشان پایبند باشند، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آن‌ها را از پا دربیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازوفرودهای ارز و دلار در کشور، اظهار کرد: این ننگ است که مردم ما برای دریافت مقدار کمی گوشت ساعت‌ها در صف بایستند و چیزی گیرشان نیاید، این زیبنده نظام اسلامی نیست؛ به همین دلیل باید مدیران به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که در مشکلات اخیر اقتصادی کشور، مقصر تنها دولت و مدیران نیستند، افزود: برخی از سودجویان و فرصت‌طلبان در بحبوحه مشکلات اقتصادی اخیر، آب به آسیاب دشمن ریخته، چوب لای چرخ اقتصاد این کشور کردند و ضربه به اقتصاد این کشور زدند؛ به همین دلیل ضروری است باید همه مدیران و مسئولان کشور هوشیارانه عمل کرده و جلو این‌گونه افراد را بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha