شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهدای کامیاران

حوزه/مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد سنندج گفت: اگر کسي به آخرت خويش فکر کند هرگز اسير زر و زيور دنيايي نمي شود کساني که امروز دست در بيت المال مي برند بي شک اعتقادي به آن دنيا و روز حساب ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در استان کردستان، يادواره شهداي شهرستان کامياران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي در مدرسه علميه امام باقر(ع) اين شهرستان برگزار شد.

در اين مراسم، حجت الاسلام مهدي طهماسبي ضمن تبريک ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي اظهار داشت: شهيدان داراي خصلت ها و منش هاي والايي بودند و همين خصلت ها باعث گرديد که در راه اسلام و ميهن جان خود را فدا کنند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد سنندج ادامه داد: نگاه و باور شهيدان نسبت به ما بسيار متفاوت بود، نگاه آنان نگاهي معنوي در پرتو نور ايزدي بود و هرگز آن دنياي خود را به اين دنياي فاني نفروختند.

اين استاد حوزوي ادامه داد: بي شک اگر کسي به آخرت خويش فکر کند هرگز اسير زر و زيور دنيايي نمي شود کساني که امروز دست در بيت المال مي برند، بي شک اعتقادي به آن دنيا و روز حساب ندارند.

حجت الاسلام طهماسبي با اشاره به اينکه بصيرت لازمه هر مومني است، تاکيد کرد: اگر تاريخ را به خوبي مطالعه کرده باشيم شمر ملعون 7 بار با پاي پياده به سفر حج رفت، ولي بصيرت نداشت و اينگونه شد که در مقابل فرزند رسول خدا(ص) قرار گرفت.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد سنندج در ادامه سخنان خود، بيان داشت: انسان امروزي در دام 3 وسوسه شيطاني قرار مي گيرد که وي را از صراط مستقيم دور مي سازد.

حجت الاسلام طهماسبي به اين وسوسه هاي شيطاني اشاره کرد و افزود: حسادت، بدزباني و شکم پرستي سه صفت شيطاني است که انسان را از خداوند متعال دور مي سازد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه انس با قرآن ويژگي بارز شهداست، گفت: در زندگي نامه شهدا و حتي وصيت نامه آنها بارها ديده ايم که اين بزرگواران ما را به انس با قرآن کريم دعوت کرده اند، لذا ما نمي توانيم بگوييم وقت نداريم.

وي تصريح کرد: امام خميني(ره) با آن همه دغدغه کاري و مملکت داري هر سه روز يکبار قرآن کريم را ختم مي فرمودند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد سنندج اضافه کرد: انس با قرآن کريم ما را هميشه و در هر مرحله از زندگي ياري مي کند، پس اگر مي خواهيم که در زندگي آرامش واقعي داشته باشيم بايد قرآن و تلاوت آيات آن بخشي از وجودمان باشد.

حجت الاسلام طهماسبي اظهار داشت: بزرگترين و بهترين کسي که ما مي توانيم در هر لحظه از زندگي به وي پناه ببريم، خداوند متعال است و بايد گفت که خدا پناه بي پناهان مي باشد، لذا سعي کنيم بخشي از ساعت روز را درباره وجود و ذات خداوند متعال تامل کنيم.

براساس این گزارش در پایان ، مراسم مداحی و... برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha