پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیعیان نیجریه

حوزه/ عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان این که ما در کشورمان آزاد نیستیم، گفت: بیش از ۱۵ میلیون شیعه مقلد آیت الله خامنه‌ای در نیجریه وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حسن بالا، مسئول انجمن طلاب نیجریه و یکی از شاگردان شیخ ابراهیم زکزاکی‌ رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در نشست بصیرتی‌ که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قهستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: کشور نیجریه در غرب آفریقا واقع شده و دارای ۲۰۰میلیون نفر جمعیت است که ۷۰درصد آن مسلمان هستند.

وی با بیان این‌که زبان عمده مردم کشور نیجریه انگلیسی است، تصریح کرد: اگرچه زبان محلی نیز در این کشور رایج است ولی عمده مردم به زبان انگلیسی(زبان اصلی) صحبت می‌کنند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه از وجود بیش از ۱۵ میلیون نفر شیعه در کشور نیجریه خبر داد و افزود:به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم زیادی در این کشور مسلمان شدند.

حسن بالا، با اشاره به این‌که شیخ ابراهیم زکزاکی‌ درحال حاضر زندانی است، خاطرنشان کرد: تفکر وی تفکر امام خمینی(ره) است چراکه یک سال بعد از انقلاب اسلامی، به ایران آمده و دیداری با امام راحل(ره) داشت و از امام راحل(ره)‌ خواست که توصیه و نصیحتی به مردم نیجریه‌ بکند و ایشان نصیحتی مبنی بر "حمایت مستضعفین در راستای قیام در مقابل مستکبرین"نمودند.

حسن بالا، با بیان اینکه امام خمینی(ره) در ایران جمهوری اسلامی ایجاد کردند که در هیچ کشوری اینگونه جمهوری ایجاد نشده است متذکر شد: جای بسی افتخار است، که امروز ۱۵ میلیون شیعه در کشور نیجریه مقلد آیت الله خامنه‌ای هستند.

مردم نیجریه آزاد نیستند

شاگرد شیخ زکزاکی‌ با بیان این مطلب که ما در کشور نیجریه‌ آزاد نیستیم، بیان کرد: در ایران به دلیل اتحاد مردم و خصوصا وجود رهبری قوی،مردم از امنیت کاملی برخوردار هستند.

حسن بالا، با اشاره به این‌که در روز قدس پنج سال پیش ۳۵ نفر به شهادت رسیدند، ابراز کرد: در سه سال پیش در حسینیه "بقیه‌الله"‌ نیز یک هزار نفر با حمله ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: حمله ارتش نیجریه‌ به حسینیه "بقیه‌الله" زهرزاریا‌ و به دنبال آن کشتاری‌ بود که آن‌ها در آن برهه رقم زدند و در نتیجه تعداد زیادی از شیعیان نیجریه، یاران و هواداران شیخ به شهادت رسیدند و در ادامه نیز شیخ زکزاکی‌ و همسرش‌ به اسارت قوای نظامی درآمدند.

مسئول انجمن طلاب نیجریه به شهادت سه تن از پسران شیخ زکزاکی‌ در جلوی چشمانش اشاره و تبیین کرد: همه این اتفاقاتی که افتاده به دلیل ترویج افکار امام راحل(ره) و مبارزه با استکبار بوده است.

حسن بالا، با تاکید بر این نکته که نباید آمریکا و انگلیس بیایند و بر کشورهای اسلامی ظلم کنند، ابراز کرد: مردم ایران بایستی شکرگذار باشند چون واقعا در بهشت زندگی می‌کنند و دلیل آن نیز وجود رهبری مقتدر در ایران است و به برکت خون گرانقدر شهدا، موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف را در این کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به این مهم که امروزه به برکت خون گرانقدر شهدا و وجود رهبری مقتدرانه آیت الله العظمی خامنه‌ای احدی جرات دست‌درازی به کشور ایران را ندارد، تبیین کرد: این در حالی است که آمریکا و اسرائیل بر کشور ما تسلط کامل داشته و در غرب نیجریه، گروه‌های تروریستی ایجاد کرده‌اند.

بالا ادامه داد: در کشور نیجریه امکاناتی همچون آب، گاز، برق‌ و.... وجود دارد ولی ما حق استفاده از آن را نداریم چون در دست خودمان نیستند.

وی ضمن اشاره به خدمات ارزنده امام راحل(ره) در ایران، اذعان داشت: این سخن امام راحل(ره) مبنی بر این‌که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" را باید با طلا قاب گرفت.

شاگرد شیخ زکزاکی‌ ادامه داد: به برکت استقامت مردم ایران، آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند کوچکترین تعرضی به آنان داشته باشد.

بالا با بیان این‌که در کشور نیجریه علم و دین وجود ندارد، گفت: مردم نیجریه برای آموختن دروس علوم قرآنی به ایران می‌آیند و مردم نیجریه منتظر برگشتن محصلان به آن کشور و انتقال معارف دینی به آنجا هستند.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه، اظهار داشت: خوش به حال شما که در اینجا دارای امنیت هستید و به راحتی می‌توانید بنشینید و علم‌آموزی کنید در صورتی که همانطور که اشاره شد ما در نیجریه اصلا این‌طور آزاد نیستیم.

بالا ادامه داد: اگرچه در طی عمر انقلاب اسلامی، مردم ایران با تحریم‌های زیادی مواجه هستند ولی مقاومت مردم حرف اول را می‌زند.

وی در پایان ضمن اینکه از همه ملت ایران و خصوصا طلاب و روحانیت خواست تا مدافع رهبر عظیم انقلاب اسلامی باشند، گفت: امیدواریم به برکت انقلاب اسلامی، هرچه زودتر شاهد آزاد شدن شیخ ابراهیم زکزاکی باشیم.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha