پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: جامعه المصطفی با حضور ۱۰۰ هزار دانش پژوه از ۱۳۰ کشور جهان نقش های متعددی را در طول دهه های بعد از انقلاب اسلامی ایفا کرده است که احیای نقش دین در دنیا و جوامع جهانی نخستین نقش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ملکی، پیش از ظهر امروز در همایش «تاثیرات امام خمینی(ره) برجهان اسلام»، در اصفهان  اظهار کرد: برپایی این جلسه از مصادیق آیاتی از قرآن کریم است که بر تعظیم شعائر الهی تاکید دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با بیان اینکه  محبت و مودت فی القربی توصیه قرآنی است که فقط منحصر و محدود به محبت کلامی نیست، گفت: برپایی چنین جلساتی  یک نمونه از محبت به اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: ما انسانها در زندگی خود انتخاب های متعدد داریم؛ برخی انتخاب های ما مرتبط با حوزه فردی یا اجتماعی است، برخی مرتبط با خانواده و یا انتخاب مربوط به جمع می شود؛ حضرت زهرا(س) در زندگی خود انتخابات متعدد داشتند که یکی از انتخاب های آن بانو، انتخاب  بهترین همسر عالم بود.

وی افزود: چه بسا نوع انتخاب حضرت زهرا(س) را می توان از این بُعد به عنوان الگو انتخاب کرد، خداوند نیز دین اسلام را بر اساس سه ویژگی همچون جاوادنگی، جامعیت و جهانی بودنش برای همه انتخاب کرد و به آن برتری داد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل، سلاله حضرت زهرا(س) که با آمدنش عظمت، بزرگی و عزت را  برای مردم مسلمان ایران به ارمغان آورد، انتخابی کرد که بهترین انتخاب بود و آن برافراشتن اسلام ناب و اهل بیت(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران یکصدا پای این انتخاب امام راحل ایستادند، تصریح کرد: امام راحل تقسیمات جهانی مستکبرین عالم را با انقلاب اسلامی برهم زد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان عنوان کرد: آمریکا از امام به واسطه انقلاب اسلامی سیلی خورده است، به طوری که همچنان بعد از چهل سال به خود نیامده و هرسال رو به زوال می رود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای اتقلاب جامعه المصطفی(ص) است، افزود: انقلاب اسلامی برخلاف دیگر انقلاب ها در جهان، تک بعدی نیست و جامعیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یا تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب تفکر و ایدئولوژیک بود، ادامه داد:  انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب اباعیدالله الحسین(ع) است و قطعا مقدمه ای برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان تاکید کرد: جامعه المصطفی با حضور ۱۰۰ هزار دانش پژوه از ۱۳۰ کشور جهان نقش های متعددی را در طول دهه های بعد از انقلاب اسلامی ایفا کرده است که احیای نقش دین در دنیا  و جوامع جهانی نخستین نقش است.

وی اضافه کرد: آموزش زبان فارسی به 300 هزار نفر از ۱۳۰ کشور بخشی از کارکردهای جامعه المصطفی(ص) است؛ ایفای نفش موثر در تمدن اسلامی و احیای تفکر انتظار و زنده شدن هویت زن و حجاب از دیگر نقش های المصطفی(ص) است.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: امثال شیخ زکزاکی  ترییت یافته جامعه المصطفی(ص) است، احیای نقش ترجمه و تالیف کتب دینی  در سطح جهانی و احیای حوزه های علمیه و زنده کردن نام اهل بیت(ع) و معصومین(ع) در سراسر جهان و ایفای نقش در تقویت گردشگری و میراث فرهنگی از دیگر کارکردهای المصطفی است.

وی بیان کرد: این جامعه  اسلامی جهانی نیازمند کادر سازی است و نقش ولایت فقیه و ترویج افکار امام و ولایت فقبه در جهان توسط مبلغین جامعه المصطفی(ص) دیگر نقش این نهاد است، امروز دشمن در کم رنگ کردن این الگوی دینی(انقلاب اسلامی) اتفاق نظر دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha