شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خوشخو

حوزه/مدیر بنیاد مهدویت در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که نباید علی‌وار و فاطمی‌وار بودن فقط در حد شعار باقی بماند، گفت: سبک زندگی فاطمی به معنی کنار گذاشتن تجملات و چشم و همچشمی‌ها است.

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری‌ «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که هرکدام از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارای شاخصی برجسته هستند که این شاخص در ادوار مختلف زبانزد خاص و عام بوده است.

وی با اشاره به کمالات حضرت زهرا(س)، دفاع از ولایت را از شاخص ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) دانست و افزود: این ویژگی به حدی در وجود آن حضرت مشهود بود که بایستی این بانوی بزرگوار را اولین شهید راه ولایت بدانیم.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) در همسرداری و فرزندداری‌ زبانزد خاص و عام بوده‌اند، یادآور شد: ایشان در تمامی دوران‌ها سرور زنان عالم هستند و جهان زنی کامل تر از این بانوی بزرگوار را به خود نخواهد دید.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این‌که علم حضرت زهرا(س) نیز زبانزد خاص و عام بود، عنوان کرد: از ایشان به عنوان "محدثه"‌ یاد می‌شود و محدثه به معنی کسی است که جبرئیل با وی سخن می‌گوید؛ ایشان در بحث فصاحت و بلاغت نیز معروف بودند و خطبه فدکیه‌ گواه این مدعا است و ما باید تلاش کنیم تا بیشتر با خطبه فدکیه‌ آشنا شویم.

وی ضمن اشاره به دیگر فضائل اخلاقی حضرت فاطمه‌زهرا(س) بیان کرد: در خصوص مسئله حجاب نیز آن حضرت به قدری مقید بودند که حتی در مواجهه‌ با فرد نابینا نیز حجاب‌شان را به صورت کامل رعایت‌ می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با تاکید بر این‌که شهادت ناچیزترین مقام برای حضرت زهرا(س) است، اذعان داشت: آنچه مسلم است آن است که کرامات آن بانوی بزرگوار به حدی زیاد است که ایشان دلیل خلقت کائنات و برهان آفرینش حضرت خاتم هستند.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این‌که نزدیک به 80 آیه از آیات قرآن کریم به مقام حضرت زهرا(س) اشاره دارد، تبیین کرد: در قرآن از هیچ زنی به اندازه حضرت زهرا(س) سخن گفته نشده که مستند این آیات در منابع اهل سنت و شیعه موجود است.

وی به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی زندگی‌های امروزی اشاره‌ای کرد و گفت: متاسفانه زندگی‌های امروزی فاصله زیادی با سیره ائمه اطهار(ع) و از جمله زندگی علوی و فاطمی دارند؛ بایستی مسیر ائمه دنبال شود تا جلوی بسیاری از آسیب‌ها گرفته شود.

معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اضافه کرد: نباید علی‌وار و فاطمی‌وار بودن فقط در حد شعار باقی ماند؛ چراکه سبک زندگی فاطمی به معنای آن است که تجملات و چشم و همچشمی‌ها کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام خوشخو ضمن اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) دریای بیکرانی از صفات خداوند را در خود دارد، متذکر شد: الگوبرداری از این بانوی بزرگوار، الگوبرداری از تمام خوبی های جهان است.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha