جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسعد

حوزه/ اندیشمند آرژانتینی گفت: امام خمینی با انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، ابعاد مختلفی را در سطح جهان احیا و زنده کرد، که هویت بخشی به شیعه، قدرت بخشی به جبهه مقاومت تنها بخشی از این دستاوردهاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سهیل اسعد، پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه دهه فجر در همایش تاثیرات امام خمینی(ره) برجهان اسلام، اظهار کرد: چنین  تصور کنید که جهان اسلام، امت اسلامی، فرهنگ اسلامی و دین اسلامی حالت احتضاری داشت و در این لحظه امام راحل با عنایت الهی آمدند و به این بدنه در حالت احتضار یک احیای ماندگاری بخشید

وی بیان کرد: جایگاه خداوند قبل از انقلاب اسلامی  و موقعیت خداوند در بین انسان ها و تمدن ها و فرهنگ به این گونه بود که برخی از نظریه پردازان به محوریت انسانیت و مُردن خداوند قائل بودند و متدیین  جهان خداوند را به زمان خاص، برخی از مکان های خاص، برای کارهای خاص انتخاب کرده بودند. بنابراین خداوند جایگاه خاصی در زندگی نداشت، حتی در تحلیل ها آمده است که امت اگر این انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد مسیرش دو جهت داشت، یااینکه همگی داعشی و تکفیری و سلفی می شدندو یااینکه سکولار می شدندو فقط در نماز و روزه مسلمان بودندو اسلام در دیگر ابعاد دخالتی نداشت.

این اندیشمند آرژانتینی افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی جایگاه انقلاب را عوض کرد، همچنین جایگاه اهل بیت و معصومین نیز در بین افکارو فرهنگ ها تغییر کرد و ارتقا بخشید و امام راحل پیامبران را مصلحین اجتماعی معرفی کرد و چهره ای جدید از پیامبران بعد از انقلاب تعریف شد.

سهیل اسعد بیان کرد: ظلمات فرهنگی اروپا، جنگ های صلیبی و تفتیش از یک طرف باعث شده بود که مردم جهان از دین گریزان بشوند و خط بر دین کشیده بودند، ولی امام  راحل آمد و برای دین تعریفی جدید به جهان آورد و فرمود دین خدا قدرت اصلاح جامعه را دارد، دینی که در تمام ابعاد زندگی انسان حرف دارد، دینی که درتمام ارکان نظام و جامعه می تواند ورود کن و حکومت تشکیل دهد، دین براساس عدل وانصاف رفتار می کند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی نوع نگاه به اهل بیت و معصومین به مثابه یک خط ممتد و سیره زنده نبود بلکه یک نوع نگاه تاریخی و آن هم تاریخ گذشته داشت، گفت: شعار شیعیان قبل از انقلاب اسلامی فقط منحصر به یک سلام بود ولی امام راحل با انقلاب اسلامی، عاشورا را به یک جریان زنده به عنوان یک محور مقاومت که اسرائیل  اشغالگر را می هراسند تبدیل کرد و شعار لبیک یا زینب، لبیک یا اباعبد الله الحسین سرداده شد که پیام های مهمی چون زنده بودن این فرهنگ را منعکس می کند.

این اندیشمند آرژانتینی عنوان کرد: امروز قدرت جبهه مقاومت به هدایت نظام جمهوری اسلامی،  توسط شیعیان  و هویت بخشی به شیعیان  از برکات انقلاب اسلامی است که امروز به چشم مستکبرین مشهود است.

وی اذعان کرد: در باب مهدویت که از اصول مهم شیعه است، بعد از انقلاب اسلامی یک جریان زنده ایجاد شد، در حالی که به این موضوع پیش از انقلاب  چون افسانه نگریسته می شد، ایجاد 50 مرکز تخصصی مهدویت و ده ها مرکز تخصصی پیرامون مهدویت در اسرائیل حکایت از اهمیت این موضوع است.

سهیل اسعد تصریح کرد: ترس و هراس دشمن یلیل براین است که شیعه  قدرت فوق العاده گرفته است، میلیادرها دلار علیه انقلاب، امام، مهدویت، شیعه و محدود کردن فعالیت های جمهوریت اسلامی  از سوی مستکبرین هزینه می شود.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی اخلاق را زنده و اخلاق اسلام ناب محمدی را معرفی کرد؛ در باب دشمن شناسی و بصیرت افزایی مردم جهان که اثرات آن را در سوریه، لبنان و یمن و .. می بینیم

این اندیشمند آرژانتینی افزود: امام خمینی(ره) با مطرح کردن ولایت فقیه یک نوع جدید از مدیریت را در سطح جهانی معرفی کرد که دنیا مبهوت آن است، قدرت بخشی به مرجعیت دینی

وی در پایان نسبت به اینکه آینده انقلاب اسلامی را چطور می بینید، گفت: ما قطعا پیروز آینده خواهیم بود؛ آمریکا در چهل سال گذشته خیلی قوی تر از امروز خود بود، ولی در برابر انقلاب نوپا شکست خورد، امروز که انقلاب بسیار قوی تر و امریکا و مستکبرین بسیار ذلیل تر شده اند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha