پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار طلاب با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دنیای وحشی را از این حالت بیرون آورد، گفت: با همت های بلند کمرها را محکم ببندید زیرا در آستانه یک پیچ تاریخی هستیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند، با اشاره به اینکه هیچ فردی به قرآن دست نمی یابد، قرآنی نمی شوند و حقیقت قرآن را درک نمی کنند مگر انسان مطهر و پاک، اظهار کرد: کسی که بخواهد به حقیقت قرآن دست یابد، باید به دنبال کسانی حرکت کند که حقیقت قرآن دست آنهاست، لذا کسانی که قصد دارند صادقانه به دنبال قرآن بروند باید به دنبال اهل بیت(ع) حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آیات مکرری در قرآن وجود دارد که برای انجام کار خدایی هیچ گونه پاداش مادی در نظر نگرفته، افزود: آن فردی که برای هدایت بشر آمده است، جز به خدا، به هیچ کس و هیچ چیز دل نمی بندد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به ما نیاز ندارند، بلکه ما به آن ها نیاز داریم، خاطر نشان کرد: اگر خوشبختی خود را می خواهیم باید به دنبال اهل بیت حرکت کنیم، زیرا مودّت اهل بیت انسان را خدایی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: از طریق ستمگران نمی شود به سمت حق حرکت کرد، بلکه همراه بودن با پیشوایان معصوم و اهل بیت امکان چنین مسیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این دنیای امروز و شرایطی که مشاهده می کنید آنهایی که از اهل بیت(ع) فاصله و تعلیمات اهل بیت را نادیده گرفته اند و راه دیگری را رفته اند، برای چند روز ننگین دنیا نوکری صهیونیست و آمریکا را انجام می دهند و حاضرند به اسم اسلام ظلم کرده و انسان بکشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: مهمترین مسئله این است که انسان در زمین بر روی میدان الهی ثابت قدم باشد و الّا در میدان شیطان به اسم اسلام بازی کردن، بد رقصی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز مسئله سنگین است و افرادی که به دنبال دریافت علم دین از طریق امام صادق(ع) هستند باید بدانند، علمی که می آموزند باید باعث نجات بشر شود، لذا می طلبد اقداماتی که پیامبران و ائمه انجام می‌دادند را مدنظر قرار دهند.

وی ابراز داشت: یک عالم دینی هیچ وقت نباید به این زندگی های روزمره، شغل، مدرک و تهیه وسایل زندگی قانع باشد، زیرا عالم دین باید انسان ها را نجات داده و گمراه شدگان را به راه راست هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: دنیا به همان اندازه که سختی ایجاد کرده، اما این راه ها را نیز هموار کرده، یعنی فردی که با هدف عالی وارد میدان شود و دانش دین بیاموزد و خودسازی کند در سطح جهان جای دارد، زیرا اسلام تنها متعلق ایران نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید دنیای وحشی را از این حالت بیرون آورد، اضافه کرد: با همت های بلند کمرها را محکم ببندید زیرا در آستانه یک پیچ تاریخی هستیم.

وی در پایان گفت: آنچه وعده خداست این است که آینده کره زمین به دست صالحین خواهد افتاد لذا عمر خود را بیهوه سپری نکرده و سرگرم دنیا نشوید تا حسرت نخورید.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha