پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱

حوزه/ مدیر کل صدا و سیما آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۶ شبکه ماهواره‌ای امروز علیه منافع ملی تبلیغ می‌کنند و این حملات مختص به ماهواره نیست و ۴۲ میلیون نفر امروز در شبکه‌های اجتماعی درگیر هستند و دشمن با ترفندهای مختلف به آن‌ها حمله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مسعود مجرد در نشستی با مجمع نمایندگان طلاب آذربابجان‌غربی اظهار داشت: از جمله نیازهای امروز صدا و سیما که خواست ما هم هست، شنیدن نقد و نظرات دلسوزان به نظام است.
 
وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان اسلام با ۳۰۶ شبکه ماهواره‌ای شبانه روز علیه منافع ملی و دینی تبلیغ می‌کنند که از این تعداد ۳۰ شبکه به زبان کردی، حدود ۸۰ شبکه به زبان ترکی استانبولی و ۱۲ شبکه به زبان آذری فعالیت می‌کنند.
 
مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در جهت تهی کردن مردم از اعتقادات دینی حرکت می‌کنند و امروز این تهاجم مختص ماهواره نیست، بلکه در فضای مجازی که از سال ۸۸ شروع شده است، این تهاجم‌ها به شدت ادامه دارد.
 
وی افزود: در سال ۸۸ تاثیرگذاری شبکه‌های تویتر و فیسبوک در حدود دو میلیون نفر بود، در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون نفر رسید و امروز طبق آمارها ۴۵ میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و متاسفانه در ایجاد شبکه اینترنت ملی کوتاهی صورت گرفته است و ما امروز مطالب دریافتی و ارسالی برای ایران هزینه دارد و کسی حاضر نیست برای بومی سازی اینترنت قدم بردارد.
 
مجرد ادامه داد: امروز دشمن با چهار ابزار موسیقی، شادی، ایجاد خشونت و مسائل غیر اخلاقی به اعتقادات ما حمله می‌کند و ما نمی‌توانیم در بخشی از این ابزار ورود کنیم، بدلیل این‌که ما به یک سری قواعد شرعی پای‌بند هستیم اما دشمن به آن پای‌بند نیست.
 
وی تاکید کرد: در تولید محتوا به میل، نیاز و مصلحت مخاطب توجه داریم و متاسفانه دشمن بدان پایبند نیست، امروز در کشور ۲۳ شبکه ملی داریم و همه آنها ماموریت‌هایشان تفکیک شده و شبکه‌های استانی باید با مدیریت همه این کارها را یکجا عمل کند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
مدیرکل صدا و سیما گفت: ۲۲ نماز جمعه استان در قالب اخبار پوشش داده می‌شود و از جمله برنامه‌های فرهنگی و دینی صدا و سیما اجرای برنامه زنده گفت‌گو محور با خضور سخنران‌های دینی قبل از اذان ظهر می‌باشد که البته در زمینه تولید محتوای دینی نیاز شدید به هم‌فکری روحانیون و صاحب نظرها داریم و باید هم‌فکری در جهت ارتباط‌گیری بیشتر با علما صورت پذیرد.
 
در این جلسه نمایندگان طلاب آذربایجان‌غربی نکته و نظرات خود را در جهت بهبود تولید برنامه‌های فرهنگی و دینی در صدا و سیمای آذربایجان‌غربی بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha