چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی که توسط استکبار جهانی به شکل‌های گوناگون ضد جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، یکی از تاکتیک‌های دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در دهستان نجف آباد شهرستان بیجار، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام بیش از پیش خود را برای مقابله با اسلام ناب آماده کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار ادامه داد: آن‌ها همواره سعی نمودند تا از راه ‌های گوناگون کیان و عظمت اسلام را متزلزل سازند؛ بنابراین برای دفاع از حریم اسلام و انقلاب اسلامی در مرحله اول باید دشمن را شناسایی کرد و سپس با تأسی به اولیای الهی روش برخورد با آنان را آموخت؛ زیرا دشمن با چهره‌های گوناگون ظاهر می‌شود و برای هر زمانی باید سلاحی متناسب با آن زمان را به کار گرفت.

امام جمعه شهر توپ آغاج تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرمایند: «إِنَّ أَعْقَلَ النَّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَأَطَاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصَاه‏/ به راستی عاقل‌ترین مردم بنده‌ای است که پروردگارش را بشناسد پس او را اطاعت کند و دشمنش را بشناسد پس از او سرپیچی کند.»

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: ضرورت و اهمیت شناخت دشمن از نگاه دقیق و وحیانی آیات قرآن نیز مخفی نمانده، با تاملی دقیق در آیات درمی‌یابیم که تا چه اندازه قرآن کریم نسبت به «شناساندن دشمن» حساسیت نشان داده است، به طوری که بیش از هزار و پانصد آیه از آیات قرآن پیرامون دشمن‌ شناسی است.

این استاد حوزوی افزود: این آیات، انواع دشمنان مؤمنان و نظام اسلامی، ابزار و شیوه‌های دشمن و راه‌های مقابله با آنان را به مسلمانان می‌آموزد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: امروزه نیز ما در میدان جنگ هستیم. در سال‌های اخیر اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی که توسط استکبار جهانی به شکل‌های گوناگون ضد جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، یکی از تاکتیک‌های دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این استاد حوزوی به راههای نفوذ دشمان اشاره کرد و بیان داشت: راههای نفوذ دشمن نیز روز به روز تغییر می‌کند؛ برخی از شیوه‌های نفوذ دشمنان عبارت‌اند از: اختلاف و تفرقه یکی از ابزارهای نفوذ دشمنان است. این ابزار که بسیار کارآمد نیز هست، باعث شکستن صفوف مستحکم مؤمنان شده و دشمنان نیز از آن برای انحراف مؤمنین استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن مسلمان را به وحدت و دوری از تفرقه سفارش کرده است «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوانا/ و همگى به ريسمان خدا [قرآن و اسلام و هرگونه وسيله وحدت‏]، چنگ زنيد و پراكنده نشويد! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به ياد آريد كه چگونه دشمن يكديگر بوديد و او ميان دل‌های شما، الفت ايجاد كرد و به بركتِ نعمتِ او، برادر شديد.

امام جمعه شهر توپ آغاج ادامه داد: مسئولان بیش از هر زمان دیگری به قدرت الهی اتکا نمایند چرا که امام راحل بر قدرت الهی متکی بودند، توجه به وضعیت  مردم بعنوان پشتوانه های این انقلاب امر ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان بجای خدمت به مردم مسابقه اشرافیگری گذاشتند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید به توانایی و پتانسیل های داخل کشورمان متکی باشیم، بیان داشت: آمریکا بزرگترین ورشکسته جهان به شمار می رود، بیش از ۴۰میلیون بیکار و بیش از ۵۰ میلیون بی خانمان در آمریکاست. ولی هیچگاه نسبت به این همه مشکلات در آمریکا اشاره ای نمی شود.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان سخنان خود گفت: برخی از مسئولان در نظام به جای اینکه به قدرت پوشالی مستکبران و شیطان بزرگ آمریکا دلخوش کنند، به قدرت داخلی و جوانان اعتماد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha