پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس اداره کل تشکل های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه:

حوزه/ نشست تحلیلی بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان "انقلاب اسلامی ایران و دفاع از ملت های محروم" توسط معاونت فرهنگی جامعه روحانیت بلتستان در قم برگزار شد۔

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،نشست تحلیلی بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان "انقلاب اسلامی ایران و دفاع از ملت های محروم" توسط معاونت فرهنگی جامعه روحانیت بلتستان در قم برگزار شد۔، سخنران این نشست حجت الاسلام و المسلمین حمید رضائی رئیس اداره کل تشکل های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه بود.

وی با تبریک بمناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: خداوند متعال فرمودند: وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ(سوره قصص آیت5) این آیه امید بخشترین آیات قرآن است چوں در این آیت وعده دارد که حکومت از آن مستضعفان خواهد شد۔

رئیس اداره کل تشکل های فرهنگی جامعه المصطفی افزود: اصل جریان انقلاب اسلامی از سالهای خیلی دور در ذهن امام خمینی رحمت الله علیه وجود داشته،  ولی دنبال فرصتی بوده که اتفاق افتاد، ویژگی امام خمینی رح این بوده که علیرغم اینکه کشور ایران تحت سیطره بادشاه سفاک بوده و جزء محروم ترین منطقه بوده،  بجای اینکه این همه گرفتاری رو بزرگنمایی کند امام میگوید اسلام،  نه میگوید ایران۔  البته که ایران جایگاه و پایگاه اسلام بوده است ولی در عین حال مبنای امام اسلام بوده،  این مطلب در گفتار های امام اومده است و در جایی میفرماید: ای سران اسلام به داد اسلام برسید،  نه گفت به داد ایران،  ای علمای قم،  ای علمای نجف۔۔۔۔۔ بعد میگوید ای ملل اسلامی،  یعنی کشورهای اسلامی بعد به شاه میگوید ای شاه به خودت برسید۔ این مطالب  در سال 43بوده۔

امام خمینی  از قدیم درباره فلسطین حساس بود

وی در ادامه اظهار داشت: امام ره جای دیگه میگوید مستمندان عالم در مقابل مستکبران اند و این ستمگران را بجای خود بنشانید۔ پس این سخن امام برگرفته از این آیه فوق است، در جای دیگه میگوید اقای ریگان از عصبانیت بمیر،  یامیگوید عالم محضر خدا است در محضر خدا گناه نکنید، امام خمینی رح  از قدیم درباره فلسطین حساس بوده،  یعنی چندین سال پیش درباره فلسطین امام میگوید: مسئله قدس مسئله شخصی نیست  مخصوص مسلمین جهان هم نیست بلکه حادثه برای همه ادیان و برای همه وقتا است۔ بعد از پیروزی انقلاب هم قدس،  دوران جنگ هم مسئله قدس، در آغاز انقلاب در بدترین شرایط ممکن دشمن حمله میکند باز هم امام میگوید انقلاب ایران گره خورده با مسئله فلسطین است۔ 

رئیس اداره کل تشکل های فرهنگی جامعه المصطفی ادامه داد: بعد در دوران جنگ که ایران در آتش جنگ است مسئله لبنان را هم در نظر دارد  یک سپاه عازم لبنان شد که کمک کند شیعیان را. جنوب لبنان که تحت اشراف اسراییل بود، شهید سردار را فرمانده آن سپاه قرار داد که هنوز هم  جسد آن والا مقام مفقود است.بعد امام فرمودند این سپاه برگردد و گفت راه قدس از کربلا  می گذرد۔ این همه چرا؟ چون انقلاب ایران انقلاب  حسینی است۔ بعد قدرت متمرکز بشود به طرف لبنان و سپاهی که اسراییلی هارا به زانو در آورده بعد سپاهی بنام حزب الله تشکیل شد که این اوج حمایت به لبنان بود۔ بعد امام خمینی حماس را حمایت م یکنند و حماس اسراییل را به زانو در می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین رضائی اظهار داشت: اگر ما حمایت های انقلاب اسلامی را نسبت به جهان اسلام  مرور کنیم، روشن می شود که حمایت عقیدتی و معنوی فکر اعتقادی، انقلاب اسلامی در همه جای دنیا به مظلومان حمایت جدی می کند۔ این سیره رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی و امام خامنه ای بوده است و در بعضی موارد هم حمایت عملیاتی انجام گرفته است،در جایی فرمود: خودمان را برای دفاع از مسلمین آماده کنید… فلسطین و لبنان. اسلامی که فریاد یا للمسلمین دارد… در مقابل متجاوزین بایستیم و به یاری آنان بشتابیم۔ یک وقت امام خمینی   به گورباچوف نامه می نویسد که رئیس اتحادیه شوروی است یعنی نصف کره زمین در تحت اوست۔ در آن نامه دعوت به تحقیق به اسلام می کند۔

 مسئله کشمیر یک مسئله انسانی و اسلامی است زیرا مردم این منطقه تحت ظلم قرار گرفته اند۔

رئیس اداره کل تشکل های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در مورد مبنای انقلاب اسلامی گفت: وقی امام ارتش را دید که بیعت کردند امام فرمودند: امام وقتی سپاه را تشکیل داد گفت سپاه انقلاب اسلام،  پس هر جا که بحث انقلاب است سپاه است. امام وقتی بسیج را تشکیل میدهد میگوید بسیج مستضعفان یعنی هر که در ظلم باشند هر آیینی که باشد، بسیج پشتیبان اوست۔ پس ما نسبت به مستضعفان عالم تکلیف و وظیفه داریم. در این چهل سال چه حادثه های رخ داده است۔تنها ملتی که انقلاب افغانستان را حمایت کرده انقلاب اسلامی ایران بوده،  همه جوره به آنها کمک کردند، امام خمینی رح از مردم مظلوم  کشمیر حمایت می کرد۔ رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هم وقتی رئیس جمهور پاکستان 73 می آید ایران، درباره کشمیر حمایت می کند۔ یک جایی میفرماید: مسئله کشمیر یک مسئله انسانی و اسلامی است زیرا مردم این منطقه تحت ظلم قرار گرفته اند۔

حجت الاسلام والمسلمین رضایی درباره مظالم ها بر مردم یمن تصریح کرد: فقط جمهوری اسلامی درباره یمن حمایت را اعلام می کند۔ آنها هم میگویند: ما از امام و سربازان امام یاد گرفتیم که چطور با دست خالی با دشمن بجنگیم. انقلاب اسلامی انقلاب همه است و هدف اصلی انقلاب اسلامی هم زمینه سازی برای ظهور امام منتظر عج الله تعالی فرجه الشریف است۔ انقلاب اسلامی ایران بسوی هدات بشر است۔ هدایت گری برای کل جهان است۔  یکی دیگر از حمایت های انقلاب اسلامی ایران را می توان باز نمودن دروازه علم و معارف اسلامی را به کل جهان قرار داد، وظیفه خطیر تبلیغ را طلاب و فضلای المصطفی در کل دنیا انجام می دهند۔ امیدواریم انشاء الله که درتمام دنیا شمع انقلاب را روشن خواهند کرد۔

رئیس کل اداره تشکل های فرهنگی در آخر سخنرانی بمناسبت ایام شهادت مظلومه کونین مصائب حضرت زهراء علیها السلام بیان کرد۔

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha