پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ کارشناس دینی در مدرسه علمیه کوثر (س) خاتم با بیان اینکه لازمه یک زندگی دینی مطالعه و توجه به سبک زندگی اهل بیت (ع) است، گفت: هر قدر زندگی‌ها از ساده زیستی فاصله بگیرد و به تجملات روی آورد به همان میزان از سبک زندگی اسلامی بلکه از خداوند فاصله گرفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، کارگاه سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب در مدرسه علمیه کوثر(س) خاتم برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام محمد نبوی‌زاده، کارشناس مسائل خانواده به تببین معیارهای سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: اولین معیار، رعایت نظم و ضابطه‌مندی در زندگی است که عدم رعایت آن باعث آشفتگی زندگی فردی و اجتماعی و در نتیجه بازماندن از زندگی سعادتمندانه می‌شود.

وی اضافه کرد: اهمیت این معیار بسیار زیاد است به طوری که حضرت علی علیه السلام پس از توصیه به تقوای الهی، توصیه به نظم می‌کند و می‌فرمایید «اوصیکم بتقوی الله و نظم فی امور کم».

این کارشناس دومین معیار سبک زندگی اسلامی را ساده زیستی و دوری از تجملات عنوان و خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هر قدر زندگی‌ها از ساده زیستی فاصله بگیرد و به تجملات روی آورد به همان میزان از سبک زندگی اسلامی بلکه از خداوند فاصله گرفته، پس لازمه یک زندگی دینی، مطالعه و توجه به سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام است که به معنای حقیقی ساده زیست بودند.

نوع‌دوستی سومین معیار است که حجت الاسلام نبوی‌زاده به تبیین آن پرداخت و در توضیح آن گفت: طبق آموز‌های دینی مومنین نسبت به یکدیگر حقوق و وظایفی دارند و توجه و رسیدگی به نزدیکان و اقوام و خویشان از توصیه‌ها و دستورات صریح قرآن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه شرایط اقتصادی کنونی به شکلی پیش می رود که بسیاری از خانواده‌ها، به سختی امرار ومعاش می کنند، ادامه داد: توجه به این معیار یعنی نوع‌دوستی بیشتر در جامعه احساس می شود. امروزه شاهدیم که خانواده‌های متمول برای تهیه جهیزیه دخترشان به اندازه چند جهیزیه هزینه می‌کنند و از طرفی دیگر خانواده‌هایی هستند که نمی‌توانند حداقل ‌های یک زندگی ساده را تهیه کنند که این مسئله در یک کشور اسلامی نباید مشاهده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha