پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/ یک هادی سیاسی در جمع طلاب خواهر یزد گفت: متاسفانه برخی در کشور نسبت به تهدیدات فضای مجازی و اثرات منفی آن بی توجهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، نشست پژوهشی پیرامون «انقلاب اسلامی، تهدیدها، جنگ نرم» با حضور روح الله مصطفوی، هادی سیاسی در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد یزد برگزار شد.

مصطفوی در این نشست ضمن تبیین جنگ نرم گفت: دشمنان این مرزوبوم ازآن جهت که جرأت تهاجم نظامی ندارند از راههای دیگری می خواهند به اهداف خود برسند.

این هادی سیاسی یزد شناسایی ابزارجنگ نرم و آگاهی از اهداف دشمن آشنایی با شیوه های به کار گرفته شده از مقوله هایی دانست که باید برای مردم روشن شود.

وی با اشاره به اینکه کشوری که مهاجم است از طریق تهدید نرم تلاش می کند تا افکار کشور مورد تهاجم را برای رسیدن به اهداف خود مدیریت کند اضافه کرد: یکی ازاین ابزارها فضای مجازی است که اکثریت مردم هم در این فضا در حال فعالیت هستند.

مصطفوی خاطر نشان کرد: دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی که خود ساخته اند به راحتی می توانند، بر اساس اطلاعات ما که از این طرق مختلف مانند نیازها، علائق، ذائقه، سن، جنس و ... برنامه ریزی کنند و به صورت نامحسوس و تدریجی با اهداف از پیش تعیین شده در سبک زندگی، ارزش های دینی، اخلاقی و اعتقادی تغییر ایجاد و به جای آن، آنچه خود می خواهند جایگزین کنند.

این هادی سیاسی یزد در ادامه اظهار داشت: باجود تهدیدات زیاد و جدی که این شبکه های خارجی دارند باز هم برخی جریانات داخلی، به راحتی از کنار آن عبور می کنند در صورتی که کشورهای غربی عرصه فضای مجازی را در کنترل خود دارند.

وی در پایان گفت: با وجود این تهدیدات، فضای مجازی می تواند فرصتی باشد که طلاب، پژوهشگران، مبلغان، از آن به عنوان یک ابزاری برای ترویج معارف دین و پاسخ به شبهات استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha