پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خ

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان، عضوهیئت مدیره مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور همایش تجلیل ازعلما وروحانیون پیشکسون کاشان و آران وبیدگل در تالاربام فین کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در کاشان، در این مراسم حجت‌الاسلام میثم یوسفی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت

وی، به برنامه‌های آموزشی و رفاهی اجراشده برای خانواده‌های طلاب در مرکز خدمات حوزه کاشان اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با دستور مقام معظم رهبری، این مرکز توانسته خدمات مناسبی را به اساتید، طلاب و خانواده‌های آنان ارائه نماید.

حجت‌الاسلام یوسفی، در ادامه با تأکید بر ضرورت شرکت حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه همانند سال‌های گذشته همدوش با اقشار مختلف مردم به‌اتفاق خانواده‌هایشان با حضوری پرشور در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان استکبار جهانی و صهیونیست غاصب خواهند زد.

وی، به نقش علما و روحانیون پیشکسوت منطقه کاشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علما و روحانیون منطقه کاشان همدوش با اقشار مختلف مردم با شرکت در تظاهرات علیه رژیم استبداد پهلوی سهم مهمی در برچیدن استبداد و برپایی نظام اسلامی در ایران داشتند.

بر پایه این گزارش پس از مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، بیان دغدغه‌های روحانیون در میزگرد تخصصی و ایراد سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین رحیمیان عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، دکتر دهقانی به عوامل بروز سکته قلبی و معزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سکته قلبی دومین عامل مرگ و میر در کشور هست؛ لذا به روحانیون پیشکسوت توصیه می‌شود که از خوردن زیاد گوشت قرمز، چربی و نمک پرهیز کنند.

وی، با اشاره به اینکه دو سوم سبد غذایی روحانیون پیشکسوت سبزیجات و نان‌های فیبردار و یک‌سوم چربی هیدرات برنج نان و خورشت باید باشد، گفت: 5 تا 8 وعده روزانه باید میوه و سبزیجات مصرف کنیم.

دهقانی، با تأکید بر مصرف روغن‌زیتون در منابع غذایی در حد متعارف، گفت: با توجه به اینکه بر اساس علم پایداری روغن‌زیتون بیشتراست و در قرآن هم به آن اشاره‌شده، بهتراست در مواد غذایی از این روغن استفاده کنیم.

شایان‌ذکر است پس از تجلیل از علما و روحانیون پیشکسوت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از طرف مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان توسط آیت‌الله نمازی، شرکت‌کنندگان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان اقامه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha