چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم فاطمیه رضوانشهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان ماجرای حجاب گرفتن حضرت زهرای اطهر(س) در مقابل فردی نابینا، آن را با بی حیایی و بی غیرتی برخی از زنان و مردان جامعه مقایسه و تصریح کرد: برای علاج بی حیایی هایی که الان در جامعه در حال وقوع است چاره ای جز معرفی صحیح و کامل شخصیت بی نظیر آن حضرت برای جامعه علی الخصوص بانوان و دختران جامعه نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، همزمان با ایام عزاداری شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه شهیده(س)، مراسم سوگواری و ذکر مصیبت در مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) خواهران شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران رضوانشهر همراه بود، حجت الاسلام مظفر از اساتید حوزه دقایقی را حول جایگاه معنوی حضرت زهرا(س)در نظام خلقت، و بیان فضائل و جایگاه ویژه ایشان پرداخت.

وی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) برای تمامی انسان ها و در ساحت های مختلف زندگی، خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت به گونه ای بود که حتی پیامبر خدا (ص) و فرشتگان الهی بدون اجازه درب خانه ایشان را نمی گشودند و وارد آن نمی شدند، اما می بینیم که این درب به واسطه بی بصیرتی مردم آن زمان شکسته شده و آن مصیبت اتفاق افتاد.

استاد حوزه علمیه با بیان ماجرای حجاب گرفتن حضرت زهرای اطهر(س) در مقابل فردی نابینا، آن را با بی حیایی و بی غیرتی برخی از زنان و مردان جامعه مقایسه و تصریح کرد: برای علاج بی حیایی هایی که الان در جامعه در حال وقوع است چاره ای جز معرفی صحیح و کامل شخصیت بی نظیر آن حضرت برای جامعه علی الخصوص بانوان و دختران جامعه نداریم.

وی در ادامه ویژگی های بهترین زن را از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی کرد و در پایان گفت: برای حل بسیاری از معضلات اخلاقی جامعه باید روابط درون خانواده ها اصلاح شود. به عنوان نمونه یکی از عوامل بی حیایی در برخی از زنان می تواند بی توجهی همسران آنها در خانواده است و همین طور علت حریص بودن چشم برخی مردان در بیرون از منزل و در برابر نامحرم را می توان ناشی از بی توجهی همسرانشان در درون محیط خانواده دانست .

مداحی و ذکر مصیبت شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها توسط یکی از خواهران طلبه، بخش پایانی این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha