چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در حرم حضرت معصومه

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: عدم حرکت در کنار اهل‌بیت(ع) باعث محو و نابودی تمام اعمال عبادی انسان می‌شود لذا مواظبت در مقابل طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان جهت جدایی انداختن مردم با ائمه معصومین امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: خداوند در سوره توبه وقتی به رسول خدا دستور می‌دهد برائت خود را از دشمنان و مشرکان به‌صورت علنی ابراز نماید، در این موقع با ورود حضرت به میدان اعلان برائت، یک صف‌بندی تاریخی شکل می‌گیرد.

وی افزود: وجود مقدس نبی گرامی اسلام شخصیتی اثرگذار و محور کائنات بودند، زمانی که رسول خدا وارد میدان شدند اتفاقات متعددی روی داد و صف‌بندی آشکار و تاریخی صورت گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بعد از اعلان برای رسول خدا، جمعیت‌ها به سه دسته مؤمنین، منافقان و مشرکان تقسیم شدند و این صف‌بندی سه وجهی صورت گرفت. خداوند سپس به معرفی علامات منافقان و موانع توسعه دین پرداخت و درآیات پایانی این سوره خطاب به مؤمنین آمده است که‌ ای مؤمنین تقوای الهی پیشه نمایید و همراه صادقین حرکت نمایید که منظور از صادقین وجود مقدس نبی گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) می‌باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حرکت با صادقین که همان حضرات معصومین هستند، نیاز به یک تقوا دارد و تمام هدف دشمن نیز جدا کردن عموم مؤمنین از همراهی با صادقین است؛ زمانی که انسان با معصوم همراه نشود به نتیجه نخواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: عدم حرکت در کنار اهل‌بیت(ع) باعث محو و نابودی تمام اعمال عبادی انسان می‌شود لذا مواظبت در مقابل طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان جهت جدایی انداختن مردم با ائمه معصومین امری ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه گفت: همراه بودن با رسول خدا یعنی عدم تخلف در صف‌بندی‌ها و پشت سر حضرت حرکت کردن و عدم غفلت از رسول خدا است که در این صورت هیچ سختی و مشکل و رنجی به انسان نخواهد رسید. نتیجه همراهی با حضرت باعث می‌شود تمام اعمال انسان جزو اعمال صالح به‌حساب آید و انسان جزو محسنین قرار بگیرد، درحالی‌که جدا شدن از ائمه معصومین باعث می‌شود معیار و ملاک اعمال صالح و غیر صالح با همدیگر مخلوط شود و حتی اگر انسان نماز هم بخواند این عملش صالح محسوب نخواهد شد و هیچ خاصیت و ارزشی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات سوره برائت یکی از طرح‌های مهم منافقین برای جدا کردن مردم از همراهی با رسول خدا ممانعت از فراهم نمودن امکانات مالی در کنار نبی گرامی اسلام بود تا بتوانند با کاهش امکانات مؤمنین را متفرق نمایند، اما خداوند خطاب به منافقین می‌گوید اگر قرار بود جبهه پیامبر با امکانات ساخته و محکم شود هر آنچه می‌توانستیم و می‌خواست در اختیارش قرار می‌دادیم و فراهم می‌کردیم، اما خواستیم مؤمنین با سختی‌هایی که دست‌وپنجه نرم می‌کنند پولادین و محکم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: خداوند در این سوره بعد از خطاب قرار دادن منافقین، مؤمنین را نیز خطاب قرار داده و می‌فرماید نباید اموال و ثروت‌هایی که دارید شمارا از ذکر خداوند غافل نماید؛ منظور از ذکر الهی، رسول خداست که منافقین تلاش می‌کردند با کاهش امکانات، اطراف پیامبر(ص) را خالی نمایند و جبهه حق را تضعیف کنند، اما مؤمنین باید مواظب باشند که اموال خود را از رسول خدا دریغ نکنند و به دست حضرت برسانند و در راه دین و رسول خدا انفاق نمایند و امکانات را به سمت جبهه حق سرازیر کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عمر انسان کوتاه و اجلش حتمی و فرصت‌ها هم کم و هم کوتاه است، لذا انسان باید تا می‌تواند در راه خدا انفاق نماید و صدقه دهد، چراکه قرار دادن امکانات و اموال درراه رسول خدا در حقیقت باعث اصلاح خود انسان می‌شود. اهل بیت(ع) به‌هیچ‌وجه اصلاً نیازی به اموال انسان‌ها ندارند و اگر کسی اموالش را درراه رسول خدا و اهل‌بیت(ع) هزینه نماید به‌نوعی یک توفیق الهی را برای خود فراهم آورده و باعث رستگاری‌اش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha