پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی از مدیران با عملکرد خود تلاش می‌کنند به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، ولی مردم اجازه تضعیف نظام اسلامی را به این گونه مدیران نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در سلسله نشست‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهار مردان قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دل ها را بیدار کرد و بر ظلم چند دهه شاهنشاهی پایان داد.

وی عبرت آموزی از سرنوشت دیگران را یادآور شد و بیان داشت: مطالعه داستان زندگی اقوام در دهه ها و سده های گذشته برای عبرت گیری از موارد مورد تاکید در اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب با تغییر و تحول متفاوت است، به طوری که  به حرکت زیربنایی و مبنایی انقلاب گفته می‌شود.

وی تاکید کرد: انقلاب رسول اکرم(ص)، یک انقلاب جهانی بود که اثر آن تاکنون باقی مانده است و همه جوامع از اثر انقلاب رسول اکرم(ص) بهره بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی افزود:  برخی تفرقه افکنی ها و نفاق ها بلای جان یک جامعه برای پیشرفت است.

وی ادامه داد: وحدت عامل پیشرفت است به طوری که رسول اکرم(ص) بر وحدت کلمه تاکید زیادی داشت اما در مقابل ایشان کار منافقان تلاش برای ایجاد انشقاق در جامعه بود.

استاد حوزه علمیه، جشنواره فیلم فجر و حواشی آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برخی از مدیران هزینه‌های سنگینی به نام دهه فجر از بودجه کشور صرف می‌کنند، اما نه تنها اسمی از انقلاب برده نمی شود بلکه این هزینه‌ها برای ترویج مد، اختلاط و تک خوانی زنان می‌شود.

وی افزود:  ایران یک کشور اسلامی است و این برنامه ها و مدگرایی ها آن هم با این وضعیت زننده جایی در آن ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی در ادامه به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: با شهادت این امام معصوم شاهد اقبال دوباره مردم به سمت اهل‌بیت(ع) بودیم، انقلاب امام حسین(ع) زمینه را برای انقلاب فرهنگی صادقین فراهم کرد.

وی دفاع از ولایت فقیه را یک واجب الهی برشمرد و ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم نه یک بحث سیاسی بلکه یک بحث فقهی است که این کار یک واجب الهی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز برای قیام امام زمان(عج) به شمار می‌رود.

وی بیانات رهبر انقلاب در سال های اخیر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دهه های اخیر بارها از جنگ فرهنگی دشمنان سخنان می‌گویند اما برخی از مدیران در این کشور به این مساله بی توجه هستند، برنامه‌های دشمنان تا خانه‌های این کشور هم نفوذ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: در این کشور شاهد هستیم که برخی از مدیران با عملکرد خود تلاش می‌کنند به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، ولی مردم اجازه تضعیف نظام اسلامی را به این گونه مدیران نمی‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha