چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) حامل این پیام فرهنگی است که به فرزندش می‌گوید: "الجار ثم الدار" وامروز ما باید این فرهنگ را در جامعه جهانی رواج و گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم افتتاحیه  اردوی بصیرتی «چهل جرعه از حوض کوثر» طلاب مدارس علمیه 10 استان که صبح امروز به میزبانی مدرسه صالحیه قزوین برگزارشد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه زهرا(س) به دنیا آمد تا مسیر حکومت دینی تا قیامت ادامه پیدا کند یعنی بین وجود مبارک این بانوی بزرگ و انقلاب ایران یک رابطه جدی برقرار است.

وی با اشاره به آیه 6 سوره صف  (وَ إِذْ قالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يا بَنِي إِسْرائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتِي)، افزود: این آیه به زیبایی تکلیف و رسالت اصلی شما طلاب علوم دینی را مشخص می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: رسالت و جامعه مخاطب حضرت عیسی (ع)، قوم بنی اسرائیل است که در یک زمان خاص و در منطقه جغرافیایی محدودی زندگی می‌کردند، اما رسالت و جامعه مخاطب رسول گرامی اسلام (ص) تمام مردم را در هر زمانی از تاریخ و هر زمینی از جغرافیا شامل می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در آیه 42 سوره آل عمران خداوند درباره حضرت مریم (س) می‌فرماید ببینید ملائکه به مردم می‌گویند خداوند تو را انتخاب کرده و از پاکان قرار داده است و بر زنان عالم برتری بخشیده است.

 وی اظهار کرد: از ائمه اطهار (ع) سؤال می‌شود که فاطمه سیده نساء العالمین است یا مریم؟! ائمه اطهار (ع) می‌فرمایند حضرت مریم (س) سیده نساء العالمین زمان خودش است اما حضرت فاطمه (س) سیده نساء العالمین در همه زمان ها و عالم هستی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) حامل این پیام فرهنگی است که به فرزندش می‌گوید: "الجار ثم الدار"  و امروز ما باید این فرهنگ را در جامعه جهانی رواج و گسترش دهیم.

امام جمعه قزوین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر وآغازچهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) که کلام و بیان ایشان همان بیان ائمه معصومین (ع) بود توانست با همراهی مردم واقشار مختلف رسالت اصلی که همان رسالت رسول گرامی اسلام که خدای متعال بر عهده ایشان نهاده بود را به درستی انجام دهد.

 نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و آزادگان سرافرازی که در زندان های مخوف رژیم بعث صدام از کیان انقلاب اسلامی به خوبی دفاع  کردند تا امروز این کشور در امنیت و آرامش باشد که باید شکر گزار باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) همیشه بر این باور بودند که من مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ بودند که در عراق، یمن، سوریه، غزه و ... امروز این امر شکل گرفت وشهدایی را در این راه تقدیم شد.

 وی اظهارکرد: امروز در جامعه اسلامی تقابل بین دو فرهنگ حق و باطل می باشد که باید همیشه مدافع حق بوده و در  مقابله با باطل رسالت اصلی شما طلاب حوزه های  علمیه  است که می توانید به خوبی  نقش آفرینی نمایید.

 امام جمعه قزوین در پایان ازدست اندرکاران برگزاری این اردوی بصیرتی چهارروزه قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha