جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: نباید شهدا در کشور مورد غفلت واقع شود، با این‌که امروز شهدا به جوانان معرفی شده است اما عده‌ای در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سعی دارند مسیر دیگری را به جوانان معرفی کنند و بعضا منکر شهدا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه پنجشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود هیچ وقت مگر به مقدار کم از حضور خود در جبهه‌ها سخن به میان نمی‌آورد و هر کس نبیند خیال می‌کند که ایشان اصلا جبهه را ندیده است، در حالی که ایشان از فرماندهان جنگ دوران دفاع مقدس بودند.

وی ادامه داد: عده‌ای در اوایل انقلاب دنبال انحلال ارتش بودند و شهید چمران با این مسئله مخالفت می‌کند که در ارتش افراد دلداه نظام و شجاعی وجود دارد که از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند، افرادی همچون صیاد شیرازی بودند که اهل نماز شب بود و همیشه از دعاهای او دعا برای مقام معظم رهبری بود، گفته‌اند از وقتی که صیاد شیرازی به سن تکلیف رسیده است تا سن 51 سالگی که به شهادت رسید همه اعمال تکلیفی خود را سه بار به جا آورده است.

امام جمعه تکاب افزود: در انقلاب نباید دنبال مَنیت بود، آن‌چیزی که شهدا داشتند گذشتن از منیت بود، روزها می‌جنگیدند و شب‌ها برخی از فرماندهان جنگ بدون این‌که کسی با خبر باشد، کفش‌ها را واکس می‌زدند.

وی ادامه داد: گلزارهای شهدا محل نزول ملائک و محل اجابت دعاها می‌باشد و نباید امروز مورد غفلت واقع شوند، باید تدابیری اندیشیده شود که مردم با شهدا انس بگیرند، همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید وصیت‌های شهدا مورد مطالعه جدی قرار گیرد و به آن‌ها عمل شود.

حجت الاسلام برادری تصریح کرد: امروز حتی دشمن هم به رشادت جوانان در جبهه و جنگ و حقانیت دفاع مردم در این نبرد اعتراف دارند، شهدای جنگ تحمیلی تربیت شدگان نفس امام خمینی (ره) بودند، امروز جبهه و جنگ و معارف دینی به جوانان به خوبی منتقل شده است و البته کوتاهی‌هایی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش زیادی صورت گرفته است و عده‌ای به دنبال انقلاب‌زدایی از این این دو نهاد بزرگ هستند.

وی بیان داشت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید مختص به دهه فجر شود، برخی‌ها به دنبال بیان نقص‌های انقلاب اسلامی به جای دستاوردهای بزرگ انقلاب هستند و نباید از این مسئله غفلت کرد، انقلاب اسلامی امکانات بزرگی را برای مردم فراهم کرده است، از راه‌های مواصلاتی روستاها تا گسترش فراوان مراکز علمی در کشور دستاوردهایی است که باید به مردم بیان شود، در زمان رژیم شاه‌نشاهی در برخی شهرستان‌ها در زمان زمستان هزاران نفر بدلیل عدم وجود امکانات از بین می‌رفتند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند که اگر امروز شاه هم بود همین امکانات مادی را فراهم می‌کرد، در جواب باید گفت بله اگر شاه بود برخی امکانات را فراهم می‌کرد اما ایران کشوری می‌شد بین عربستان و پاکستان، چه کسی از مردم ایران است که امروز حاضر باشد در این دو کشور زندگی کند؟.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha