شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: دشمن با شگردهای متعددی در جهت ایجاد رعب و وحشت در بین اقشار مختلف مردم است و می‌خواهد با جوسازی و تبلیغات منفی و خالی کردن دل مسئولین و مردم، زمینه نفوذ خود را فراهم کند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: مسئولان دشمن جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را برعلیه این نظام راه انداخته لذا هرگز نباید مرعوب دشمن شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اینکه از راه‌های نفوذ دشمنان ایجاد «جنگ تبلیغاتی» است، گفت: در قرآن کریم مواردی از جنگ تبلیغاتی را می‌توان یافت که دشمنان با هدف ضربه زدن به جامعه اسلامی از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: مواردی از قبیل تحقیر مؤمنان و بزرگ‌ نمایی مخالفان، توجیه، شایعه، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و یا ریاکارانه، وعده‌های دروغین، فریب و... از جمله آن‌ها می‌باشد.

امام جمعه شهر توپ آغاج ادامه داد: هدف دشمنان از چنین رفتارهایی القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاءالله و دستورات الهی است. به عنوان مثال می‌توان به شگرد فریب اشاره کرد که معمولاً با کذب و دروغ همراه است.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: قرآن کریم درباره منافقان می‌فرماید: «إِذا جاءَکَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُون/ هنگامى که منافقان نزد تو آیند مى‏‌گویند: ما شهادت مى‌‏دهیم که به یقین تو رسول خدایى! خداوند مى‌‏داند که تو رسول او هستى، ولى خداوند شهادت مى‏‌دهد که منافقان دروغ‌گو هستند.»

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: امام علی(ع) از جنگ تبلیغاتی دشمنان به رعدوبرق تعبیر می‌کند و تأکید می‌کند که آنان می‌خواهند از طریق ایجاد سروصدا، به نتیجه برسند؛ اما باید دانست که باطل محکوم به فنا است: «قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ حَتَّى نُمْطِر/ (بازیگران کارزار جمل)، چون رعد خروشيدند و چون برق درخشيدند، اما كارى از پيش نبردند و سرانجام شکست خوردند! ولى ما این‌گونه نيستيم تا عمل نكنيم، رعدوبرقی نداريم و تا نباريم سيل جارى نمى‏سازيم.»

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود گفت: دشمن با شگردهای متعددی در جهت ایجاد رعب و وحشت در بین اقشار مختلف مردم است و می‌خواهد تا با جوسازی و تبلیغات منفی و خالی کردن دل مسئولین و مردم، زمینه نفوذ خود را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha