جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ در تاریخ نقل شده که شخصیتهای مانند مغیره و خالدبن ولید از شخصیتهای بودند که از خون ریختن و قتل و جنایت کمترین ابای نداشتند، این افرادپشت درب خانه حضرت علی(ع) آمدند وهیزم آوردند و آتش زدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در بیت معظم له و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد: اهل بیت(ع) درنگاه بعضی افراد بسیار محترم هستند تا جای که بعضی از شخصیتها از چند فرسنگی کربلا، کفش از پایشان بیرون می آورند وحتی تا زمانی که درکربلا بودند آب نمی خوردند.

سخنران این مراسم افزود: اما افرادی در طول تاریخ بودند، نسبت به اهل بیت(ع) و بدترین بی احترامی کردند، تاجایی که هیزم آوردند و خانه با اهلش را آتش زدند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) برای حفظ تاریخ، آن هیزم های نیم سوخته را نگه داشتند تا به جامعه بگویند این ها نشانه های مظلومیت مادرمان زهرای مرضیه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: بعضی از اتفاقاتی که درتاریخ برای اهل بیت(ع) و به خصوص تنها دختر پیامبر(س) افتاد، ناموسی بود و این مسئله بسیار مهم در تاریخ است.

سخنران این مراسم افزود: مردم باید بدانند اگر اهل بیت(ع) نبودند، اثری از دین و اسلام و مسلمانی نبود. مردم حتی راه قبله را نبودند. برای همین مردم باید قدرشناس باشند و در حفظ مصائب وآثار ویاد اهل بیت(ع) تلاش کنند.

وی ادامه داد: از جمله خصوصیات حوزه و مراجع گذشته این بود که از یاد و نام وآثار اهل بیت(ع) لحظه ای غافل نبودند و الان هم باید این گونه باشد و هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: در تاریخ نقل شده که شخصیتهای مانند مغیره و خالدبن ولید از شخصیتهای بودند که از خون ریختن و قتل و جنایت کمترین ابای نداشتند، این افرادپشت درب خانه حضرت علی(ع) آمدند وهیزم آوردند و آتش زدند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه فاطمیه، دین شناسی و اهل بیت شناسی است، گفت: امامان(ع) اهل رسیدگی به مردم نیازمند، خدا شناس، اهل نماز، دنبال اجرای دین و عدل الهی، سخاوتمند و... بودند. توجه به این مسائل است که باعث تعالی انسان می شود.

وی ادامه داد: دنیا ببیند چه کسی باید جانشین پیامبر(ص) باشد، اهل بیت(ع) برای رفع مشکلات مردم، از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کردند، فقیری را دست خالی رد نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: فاطمیه به انسان امام شناسی می آموزد. پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) برادر می گفتند  و فرمود علی جان، جان فدای تو. این نشان از جایگاه امامت است. امام بود که لیاقت همسری برای تنها دختر پیامبر(س) را داشت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha