جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مسجد اعظم قم - حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی

حوزه/ اگر قداست ها در جامعه ای زیر سؤال برود و خدشه دار شود، آن جامعه نمی تواند روی پای خود بایستد واین فتنه ای بود که در طول تاریخ دشمن داشته و اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رزاقی در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت:  پیامبر(ص) از آینده انقلاب خود نگران بود، آیه نازل شد که پپامبر(ص) نگران آینده نباشد. منظور از این نگرانی پیامبر(ص) جانی نبود، چون کسی که انقلابی را شروع می کند، از جانش نمی ترسد.

سخنران این مراسم بیان داشت: در انقلاب ایران هم امام راحل وقتی انقلاب را آغاز کرد، لحظه ای از کشته شدن و به خطر افتادن جانش نگران نبود. عالمان و مراجعی هم برای پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند تا انقلاب پیروز شود.

وی افزود: اما دشمنان هم نگرانی  از ادامه راه  انقلاب اسلامی داشتند. دشمن امید بسته بود که پیامبر(ص) فرزندی ندارد که تا راهش را ادامه دهد، ولی خدا نخواست این هدف دشمن اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی گفت: در انقلاب ایران هم دشمنان انواع نقشه ها و تحریم ها را کشیدند، ولی بعد از 4دهه به اهدافشان نرسیدند. دشمن اشتباه محاسباتی دارد در طول تاریخ این گونه بوده است.

سخنران این مراسم بیان داشت: در زمان پیامبر(ص) دشمن اشتباه محاسباتی داشته و خدا، کوثر را به پیامبر(ص) داد واین کوثر خطر دشمن را دفع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی گفت:  تلاش دشمن این بود، محبت و علاقه را از مردم بگیرند و کاری کنند که نسبت به اهل بیت(ع) حرمت زدایی و قداست زدایی شود. این مهم است هر وقت جامعه گرفتار قداست زدایی شود، ارزشها از بین خواهد رفت.

سخنران این مراسم بیان داشت: اگر قداست ها در جامعه ای زیر سؤال برود و خدشه دار شود، آن جامعه نمی تواند روی پای خود بایسند و این فتنه ای بود که در طول تاریخ دشمن داشت و دنبال این بودکه مردم به سمت اهل بیت(ع) نروند.

وی افزود: دشمن دائم در صدد بود صد ولایت را بشکند و برای این کار از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و حضرت زهرا(س) برای از بین بردن فتنه دشمن، جانش را فدا کرد تا به مردم بفهماند اسلام با ولایت گره خورده است و نباید اسلام از ولایت لحظه ای جدا شود.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی گفت: ما در حوزه اندیشه نیازبه علم لدنی داریم و در حوزه عمل نیاز به اهل بیت(ع) داریم، چون علم انسانی خطاءدارد برای همین باید اهل بیت(ع) باشند تا این خطا را از بین ببرند.

سخنران این مراسم بیان داشت: باید درکنار انسان، میزان و ترازوی باشد تا جلوی خطاها را بگیرد و به عصمت نزدیک شود.

 

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha