جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: منش، کردار و بزرگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای تمام قرون و اعصار بشریت جاری و ساری است و هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه این منش و بزرگی بانو فاطمه زهرا (س) در احادیث و روایات بسیار نقل شده است، بیان داشت: رسول اکرم (ص) درباره جایگاه حضرت فاطمه (س) می‌فرمایند: «فاطمه سرور زنان جهانیان است». اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ زنان عصر خویش بوده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) متعلق به همه قرون و اعصار است، افزود: منش، کردار و بزرگی این بزرگ بانوی اسلام برای تمام قرون بشریت جاری و ساری است و هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در احادیث و برخی از سوره های قرآنن به جایگاه حضرت فاطمه اشاره شده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: سراسر زندگی حضرت فاطمه (س) سرشار از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) در شان و جایگاه والای مادرش حضرت فاطمه (س) می فرمایند:« مادرم فاطمه را دیدم که در شب جمعه‌ای در محراب عبادت خویش ایستاده بود و تا صبحگاهان، پیوسته به رکوع و سجود می‌پرداخت و شنیدم که بر مردان و زنان مومن دعا می‌کرد، آنان را نام می‌برد و بسیار برایشان دعا می‌نمود اما برای خویشتن هیچ دعایی نکرد. پس به او گفتم: ای مادر، چرا برای خویش همانگونه که برای غیر، دعا می‌نمودی، دعا نکردی؟ گفت: پسرم! اول همسایه و سپس خانه».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه را باید الگویی مناسب برای یک همسر دانست، گفت: حضرت فاطمه (س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای حضرت علی (ع) بودند، تا جایی که روایت شده هنگامی که علی (ع) به فاطمه (س) می‌نگریست، غم و اندوهش زدوده می‌شد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) هرگز اموری را که می‌پنداشت امام علی (ع) قادر به تدارک آنها نیست، از او طلب نمی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر علمی نیز جایگاه والایی در میان زنان عصر خود داشته اند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد شیعیان اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه علیهم السلام می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: اگر بخواهیم مقام علمی فاطمه (س) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم آشکار می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha