پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قدوسی

حوزه/ حضرت زهرا(س) دومین شخصیت عالم بشریت هستند، و هم کفو امام علی(علیه السلام)؛ آن حضرت مقام ام ابیها را دارد، ایشان در تبعیت از ولی خدا و در دفاع از حقانیت امیرالمؤمنین(علیه السلام) به عنوان بزرگترین مدافع حریم ولایت به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام محمد قدوسی در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) با اشاره به اهمیت عدد 40 در قرآن و روایات، اظهار داشت: هبوط و توبه 40 ساله حضرت آدم و حوا(علیهم السلام)، اعتکاف 40 روزه حضرت موسی(علیه السلام) در کوه طور برای دریافت الواح مقدس، حفظ کردن 40 حدیث و رسیدن به مقام فقاهت در قیامت، گواهی دادن 40 مؤمن برای مغفرت کسی که از دنیا رفته است، اربعین حسینی، همه و همه بیانگر راز عدد 40 است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم فرمودند در ابتدای بالندگی و قدرت نرم نظام اسلامی قرار داریم، امروز این قدرت بسیار گسترده است و در کشورهای مختلف ریشه دوانده است؛ از سوی دیگر دشمنی دشمنان آشکار شده و برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی بودجه اختصاص می دهند و آن را رسماً اعلام می کنند، چراکه نفوذ انقلاب اسلامی را می بینند و مشاهده می کنند که دروازه های غرب را فتح کرده است.

امام جمعه فلاورجان تصریح کرد: همه باید به عنوان یک تکلیف الهی و اسلامی و بر اساس غیرت دینی و ملی در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کنیم، ما باید حرکت انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و از پیچ تاریخی عبور کنیم تا زمینه های ظهور فراهم شود.

وی ادامه داد: بن سلمان وهابی گفته که باید کاری کنیم ظهور به عقب بیفتد؛ او هر چند وهابی است، اما ظاهراً روایات ظهور را قبول دارد؛ وهابی ها در تلاش هستند انحرافات را رواج دهند و برای شبهه افکنی در میان شیعه هزینه کنند.

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س) بر اساس آیات و روایت عنوان کرد: حضرت زهرا(س) دومین شخصیت عالم بشریت هستند، و هم کفو امام علی(علیه السلام)؛ آن حضرت مقام ام ابیها را دارد، ایشان در تبعیت از ولی خدا و در دفاع از حقانیت امیرالمؤمنین(علیه السلام) به عنوان بزرگترین مدافع حریم ولایت به شمار می روند.

وی گفت: یکی از القاب حضرت زهرا(س) محدثه است و از طریق ارتباط با فرشته، اخبار را دریافت می کردند و صحیفه فاطمیه شامل سخنان ایشان در اختیار امام زمان(عج) است. در روایتی آمده که فاطمه(س) همچون قلب پیامبر اکرم(ص) است و آن حضرت در روایتی می فرمایند اینکه من دخترم را فاطمه نامیدم به این دلیل است که او و محبانش از آتش دوزخ دور داشته شدند.

امام جمعه فلاورجان با بیان اینکه باید قدر نعمت ولایت، شیعه و انقلاب اسلامی را بدانیم، یادآور شد: باید شناختمان نسبت به این نعمت ها و سرمایه های بزرگ افزایش یابد و پس از شناخت، باید تبیعت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha