سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد زهیری

حوزه/ ایاد زهیری استاد دانشگاه عراقی گفت: من از تمام جوانان و اساتید می خواهم از شخصیت الهی و جامع الاطراف امام خمینی(ره) در زندگی الهام بگیرند.

آیت الله شهید سید محمدباقر صدر از مراجع انقلابی عراق است که با اشاره به قدرت تاثیر گذاری امام خمینی(ره) هنگامی که امام در پاریس اقامت داشت، ضمن تجلیل از قیام پرشکوه امت مسلمان ایران به رهبری ایشان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و پیامی خطاب به شاگردان و علاقه مندان خود در ایران فرستاد و در آن خاطر نشان ساخت از فداکاری در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران دریغ نورزند، در این پیام آمده است: در وجود امام خمینی ذوب شوید؛ همان گونه که او در اهداف الهی و اسلامی خود ذوب گردید.در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با استاد ایاد زهیری استاد دانشگاه عراقی به گفت و گو پرداخت.  

ایاد زهیری گفت: شخصیت آیت الله امام خمینی(رضوان الله علیه) نمونه و الگویی برای تمام آزادگان در دوره معاصر است، بلکه ایشان الگویی از زیباترین و با شکوهترین رهبر اسلامی است که عالمی عارف و مجاهدی استوار و مقاوم تا تحقق پیروزی انقلاب بود.

وی ادامه داد:  تاثیر حرکت و انقلاب مبارک امام (ره) در نفوس و ضمایر آزادگان و فرهیختگان و روشنفکران و مومنان همچون شعله ای بر افروخته بود و موجب انقلابی علیه تمامی اشکال جهل و ذلت و ترس و طاغوت و استبداد شد.

استاد دانشگاه عراقی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) به منزله چراغ راهنما و هدایت برای آزادگان و مقتدایی برای مجاهدان شد.

 

استاد زهیری خاطرنشان کرد: در این جا وصیت شهید محمد باقر الصدر(قدس سره) را یاد آور می شوم؛ آنجا که فرمود در امام خمینی(ره) ذوب شوید همچنان که او در اسلام ذوب شده بود.

فرهیخته عراقی با دعوت از تمام جوانان و فرهیختگان گفت: من از تمام جوانان و اساتید می خواهم از چنین شخصیت الهی و جامع الاطرافی که در همه زمینه ها و ابعاد روحی، فکری و انقلابی و رهبری سرآمد بودند در زندگی الهام بگیرند.

استاد دانشگاه عراقی تصریح کرد: ما همچنان شاهد رشد بیداری و هوشیاری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران و به برکت تلاش علمای کوشا و تاثیرگذار هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله تمام مسلمانان به جایگاه رشد و بیداری اسلامی ارتقا پیدا می کنند و به پا می خیزند و مسیر مبارک و پر خیر  انقلاب اسلامی را دنبال می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha