شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شبهات

حوزه/ حجت الاسلام محمودی از برگزاری سلسله نشست های علمی و رفع شبهات در مدرسه رضویه بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل محمودی مسئول پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، با اشاره به ضرورت برگزاری سلسه نشست های علمی در مدارس علمیه، گفت: مقام معظم رهبری بارها پیرامون اهمیت افزایش بصیرت افزایی در حوزه های علمیه تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه سلسه نشست های علمی در مدرسه علمیه رضویه برگزار شد، گفت: سلسله نشست های علمی با دو موضوع بصیرت افزایی سبک زندگی فاطمی همانند نکات تبلیغی خطبه فدکیه حضرت زهرا و نکات تبلیغی تسبیحات حضرت زهرا(س) برای عموم طلاب شهرستان بیرجند و نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع) و هم چنین برخی موضوعات اعتقادی مانند اسناد شهادت حضرت زهرا(س) در کتب اهل سنت و جریان شناسی نفاق، روزها ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه در این مدرسه برگزار شد.

مسئول پژوهش مدرسه رضویه بیرجند از حضور سه تن از اساتید برجسته قم در این نشست ها خبر داد و گفت:‌ این دوره با حضور حج الاسلام یزدانی و فؤادی و  استاد صانعی برگزار کردند.

وی ادامه داد:‌ این دوره ها موجب ایجاد و افزایش انگیزه برای مطالعه بیشتر پیرامون مباحث اعتقادی است و طلاب می توانند با مشاوره حضوری از اساتید، استفاده کامل را برای روش تحصیل دروس حوزه داشته باشند که  خوشبختانه در این دوره بسیار موفقیت آمیز بوده است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون مبلغ باید آمادگی کامل در زمینه شبهات داشته باشند، اظهار کرد:‌ با برگزاری این دوره هاف مبلغین با آمادگی بیشتر به سراغ شبهات خواهند رفت، بخصوص مبلغین که برای تبلیغ به نقاط مرز نشین اعزام می شوند.

وی با اشاره به حضور عموم مردم در این جلسات خاطر نشان کرد:‌ حضور مردم غیر طلبه ها نیز باعث رفع شبهات فاطمیه و نحوه صحبت و برخورد با دوستان و برادران اهل سنت در همسایگی خود خواهند شد و تفاوت ماهیت اهل سنت با وهابیت را می شناسند.

مسئول پژوهش مدرسه رضویه با بیان اینکه این دوره برای دومین بار در مدرسه علمیه برگزار می شود، خاطر نشان کرد:‌ هدف این است در مناسبت های مختلف با توجه به اهمیت داشتن این منطقه جلسات بیشتری برای رفع شبهات برگزار شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha