جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

حوزه/مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان این که حضرت فاطمه الگویی برای تمامی انسان هاست، تشریح کرد: کسانی که حضرت را تنها الگوی زنان معرفی کنند، در حق ایشان جفا می کنند، زیرا حضرت الگوی مردان و زنان و تمام دوران ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام سلیمانی فرد در شب شهادت حضرت فاطمه(س)، در مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: مقام عرشی و نورانی حضرت فاطمه(س) وصف شدنی نیست و حدیث شریف "لولا لما خلقت الافلاک..." شاید حجت را بر همگان تمام کرد که حضرت فاطمه(س) بهانه خلقت است و درک این مقام برای همگان عاجز است.

وی، ضمن استناد به روایاتی، قسمت هایی از سیره حضرت را بیان کرد و گفت: یکی از ابعاد وجودی حضرت که باید در راستای آن تلاش کنیم، سبک زندگی اسلامی است. وقتی امام معصوم می فرمایند؛ دخت نبی مکرم اسلام(ص) الگوی همیشگی و جاودانی است، حجت را بر همگان تمام کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که حضرت الگویی برای تمامی انسان هاست، تشریح کرد: کسانی که حضرت را الگوی زنان معرفی کنند، در حق ایشان جفا کرده اند، زیرا ایشان تنها اختصاص به زنان ندارد، بلکه الگوی مردان و زنان و تمام بشریت هستند؛ ایشان الگوی بی بدیل و جاودان برای همگان هستند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان این مطلب که آسیب های اجتماعی جامعه امروز به خاطر دور بودن از سلوک فاطمی است، اذعان کرد: با تمام مشکلات موجود در جامعه، اگر زوجین سلوک فاطمی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و حقوق یکدیگر را رعایت کنند، مشکلات رفع می شود. زن و مرد باید در راه خداوند دستگیر یکدیگر باشند. وقتی پیامبر از حضرت فاطمه سوال می فرمایند که علی را چگونه یافتی، حضرت فاطمه پاسخ می دهند: علی یاریگر خوبی بود در راه خدا.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) مظهر ایثارگری هستند؛ برخی در شرایط ثروتمندی می بخشند که این ایثارگری نیست، ایثار جایی است که انسان در عین فقر و تنگدستی ببخشد و حضرت اینچنین بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان به سلوک حضرت در بُعد عبادت، عفاف و حجاب و ولایتمداری نیز اشاره کرد و توضیح داد: ایشان نه تنها امام علی(ع) را همسر می دانست و از ایشان اطاعت می کرد، بلکه از او به عنوان امام زمان خود حفاظت و مراقبت کرد و از حق ایشان دفاع می کردند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بر مطالعه سبک زندگی فاطمی به ویژه در این ایام تاکید کرد و افزود: سبک زندگی پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) را سیره و سلوک زندگی خود قرار دهید.

وی در ادامه در راستای شخصیت برجسته آیت العظمی فاضل لنکرانی(ره) اظهار کرد: سیره فاطمی در عمل و رفتار ایشان نمود داشت. خدامحوری، مردم دوستی، علم و تواضع از ویژگی های شخصیتی آن مرجع فقید بود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با توجه به فرارسیدن یوم الله 22 بهمن خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات موجود در جامعه و اختلاف سلایق، انقلاب به 40 سالگی خود رسیده و ایام را جشن گرفته ایم، باید با حضور در راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخ یاوه گویان را داد، چرا که این انقلاب، نهضتی فاطمی و عاشورایی است و ما برای این انقلاب هزینه کرده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha